Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Declaraties naar processen Self Service en app in één categorie Mijn Youforce

door Esmiranda Vermeer

Wij zijn bezig met de inrichting van Mijn Youforce. Bij de categorie Declaraties hebben we nu linken naar diverse Self Service processen. Daarnaast een link naar de processen in de app.

De naam van het proces voor de declaraties in de app heet standaard 'Declaratie indienen'.

 

Dit ziet er nu wat vreemd uit in Mijn Youforce. Er staan dus in de lijst namen van diverse processen met de naam van een soort declaratie en daar tussen staat dan declaratie indienen. En na klikken op declaratie indienen is het keuzescherm soort declaratie (onkosten of kilometers). En bij onkosten moet dan weer gekozen worden uit Reiskosten OV woon-werk en VOG.

 

Mijn vragen:

* Lopen anderen hier ook tegenaan?
* Kan de term 'declaratie indienen' worden gewijzigd?

* Kan er rechtstreeks naar een subonderdeel in de app worden gelinkt? Dus meteen naar Onkosten/VOG? En dan ook de naam aangepast worden.

 

Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

3 ANTWOORDEN 3
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Er is een idee hiervoor aangemaakt: Deeplink naar declaraties in de app - Visma Community

Graag hierop stemmen zodat Visma Raet het hoger op de planning zet 😉

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎23-11-2023 16:23 door Gea Bussink-Veerbeek )

Wij hebben dit vandaag besproken in de gebruikersgroep. Diep doorlinken naar een subonderdeel in de app is heel moeilijk, zo niet onmogelijk, maar het zou al een heel stuk helpen als je in plaats van 'Declaraties indienen' een link ziet naar "onkosten" of "kilometers". We kunnen dan zelf in de zoekwoorden de specifieke onkosten opvoeren. 

Anja Huisman
CONTRIBUTOR **

door Anja Huisman

Ja, wij liepen hier afgelopen vrijdag ook tegenaan toen we met de inrichting van Mijn Youforce bezig waren. Het zou handig zijn als je "declaratie indienen" qua naamgeving in ieder geval zou kunnen aanpassen naar bijv. "reis- en onkostendeclaraties indienen", want tussen de andere Self Service processen is het zo niet duidelijk om wat voor soort declaratie het  gaat bij "declaraties indienen".

 

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook bij een kopje Individueel Keuzebudget. Daar hebben we de keuzes die je kunt maken toegevoegd, maar je kunt ook Flex Benefits toevoegen. Dan kom je op het startscherm van Flex Benefits. Wij zouden dan de naam Flex Benefits liever aanpassen in "dashboard IKB" of iets dergelijks. De oude naam "flex benefits" is niet meer interessant, maar het moet voor de medewerker duidelijk zijn wat hij te zien krijgt als hij ergens op klikt.

 

Het kunnen aanpassen van de prompt zou heel wenselijk zijn. Ook voor eigen Self Service processen zou het handig zijn dat je bij de inrichting van Mijn Youforce de prompt zou kunnen aanpassen, zodat het soms een logischere opsomming onder een kopje wordt. Je kunt de naam van het proces in Self Service wel aanpassen, maar zolang de oude omgeving nog gebruikt wordt, pas ik daar liever niet meer de naamgeving aan.