Mijn Communities
Help
PGorji
CONTRIBUTOR **

Foutmelding in Self Service

door PGorji

Weet iemand waarom ik deze foutmelding krijg als ik een rekenblad aan een formulier probeer toe te voegen?

 

Knipsel.PNG

8 ANTWOORDEN 8

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@PGorji dit is alleen een waarschuwing. Het rekenblad wordt toegevoegd en hierna kun je het als het goed is gewoon opslaan. Maandag had ik eenzelfde melding en kan ik het rekenblad evengoed opslaan. Bij mijn weten was het in het verleden alleen mogelijk om Excel rekenbladen toe te voegen die maximaal 47 regels hadden. Dit is niet meer, vandaar nu deze waarschuwing.

PGorji
CONTRIBUTOR **

Dankjewel Bart. Is deze foutmelding bekend bij je?

Knipsel.PNG

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎12-09-2024 10:14 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

Deze foutmelding verschijnt als de rubrieken die gebruikt worden in het Excel rekenblad niet goed gekoppeld zijn in het formulier in Yofource of een rubriek niet goed gevuld wordt in het Excel rekenblad.

 

In het formulier in Self Service dienen onderstaande rubrieken gevuld te zijn met het juiste cellenbereik van het Excel rekenblad waar de betreffende rubriek opgehaald kan worden:

 

BartKokGemeenteVenlo_2-1726128547965.png

 

In het Excel rekenblad is dit als volgt ingericht:

 

BartKokGemeenteVenlo_3-1726128648563.png

De uitgaande gegevens in het formulier van Self Service moeten overeenkomen met het cellenbereik in het Excel rekenblad waaruit de rubrieken voor de verwerking opgehaald kunnen worden. 

 

Indien gewenst kun je ook even een privéberichtje sturen als je er niet uitkomt.

PGorji
CONTRIBUTOR **

Heel erg bedankt Bart. Hoe kan ik je een privéberichtje sturen?

Je kunt me gerust mailen naar b.kok@venlo.nl

Ralph
CHAMPION ***

door Ralph

het aantal rijen in je rekenblad max niet meer bedragen dan 47.
Dat is inclusief eventueel verborgen rijen. In onderstaand voorbeeld 45 rijen, dat is geldig.

 

Ralph_0-1726043428786.png

 

PGorji
CONTRIBUTOR **

door PGorji

Dankjewel Ralph. Is deze foutmelding bekend bij je?

Knipsel.PNG

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***

door LiesbethDemming

Dag, Deze melding kregen wij ook als er een (waarschijnlijk verplicht) veld niet automatisch gevuld was in het excel formulier. Succes!