Mijn Communities
Help
Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

Javascript rubriek ophalen van negatieve regel

door Marie-Louise de Regt

Ik heb mijn vraag bij de servicedesk neergelegd maar zij kunnen me tot op heden nog geen antwoord geven dus ik hoop dat iemand anders me verder kan helpen. 

Ik verwijs in mijn javascript naar regel -50 maar ik krijg hier een foutmelding op.

 

Mijn javascript ziet er zo uit:
POST:
if ((v_A00001[-50]#==’1’&&v_A00001[125]#==’SP’)||(v_A00001[-50]#==’2’&&v_A00001[125]#==’VG’)) {alert(‘Let op! \ De geselecteerde functie kan niet gekozen worden in combinatie met de CAO die is gekozen. Klik op Annuleren en wijzig de functie in de juiste.’)};

 

Ik wil dus een rubriek ophalen die op regel -50 staat en ik heb daar v_A00001[-50]# voor gebruikt. Het lijkt erop dat dit -teken niet werkt. Ik krijg foutmelding: Javascript fout in bewerking op rubriek ‘A00001’ op positie ‘126’.


Is het überhaupt mogelijk om deze rubriek op deze ‘negatieve’ regel op te halen? En zo ja, hoe dan?

11 ANTWOORDEN 11
Goedgekeurde oplossing
Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

door Marie-Louise de Regt

Inmiddels reactie van de servicedesk dat het inderdaad echt niet mogelijk is. Jammer.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Marie-Louise de Regt mijn ervaring is ook, dat je geen negatieve regels in javascripts kunt gebruiken. Heel vervelend, maar ombouwen was de enige optie.

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

Jammer! Maar bedankt voor je reactie!

YolandavB
CONTRIBUTOR ***

door YolandavB

Goedemorgen

Mijn ervaring is dat scripts die een negatieve regel bevatten niet werken. Ik ben hier ook lange tijd mee bezig geweest. Bij de regel zonder '-' teken had ik geen probleem meer.

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

door Marie-Louise de Regt

Bedankt voor je reactie. Ik ben ook bang dat dat de conclusie zal zijn. Maar ik wacht nog even met de hoop opgeven, je weet maar nooit of iemand met een goed idee komt.

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Hoi @Marie-Louise de Regt , lijkt inderdaad niet mogelijk. Ook met een eenvoudig statement zoals onderstaand de foutmelding.

var a=v_A00001[-50]#
return(a)

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

door Marie-Louise de Regt

Dat is inderdaad een handig testje met een makkelijk script. Zou wel jammer zijn als het echt niet mogelijk is. Ik kan mijn formulier wel aanpassen zodat het op positieve regels komt te staan maar ik hoop dat iemand nog een truc weet om dit toch op te lossen zodat ik niks om hoef te bouwen.

Piet Kunenborg
CONTRIBUTOR ***

Als je voor de negatieve regel niet A00001 gebruikt maar een rubrieknummer dat maar 1 x voorkomt op je formulier, hoef je geen (negatief) regelnummer op te halen om de naar de inhoud te verwijzen. Stel dat je rubriek A00001 op regel -50 verwijderd en vervangt door een rubriek laten we zeggen rubriek X00001,  dan wordt je script

POST:
if ((v_X00001#==’1’&&v_A00001[125]#==’SP’)||(v_X00001#==’2’&&v_A00001[125]#==’VG’)) {alert(‘Let op! \ De geselecteerde functie kan niet gekozen worden in combinatie met de CAO die is gekozen. Klik op Annuleren en wijzig de functie in de juiste.’)};

Ik zou hier overigens kiezen voor een controle ipv alert 

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

Is ook nog een goede tip voor het vervolg. Dank je wel.

Lonneke van der Aar
CHAMPION **

door Lonneke van der Aar

Hoi @Marie-Louise de Regt ,

Gebruik je wel de goede quotes? deze ' 

Dat was bij mij namelijk een keer het geval toen ik een script kopieerde.

 

Groetjes,

Lonneke

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

Bedankt voor je reactie maar dat is het probleem niet. Als ik regel 50 probeer in dezelfde code werkt het wel gewoon namelijk.