Mijn Communities
Help
arnonieuwstad
CONTRIBUTOR ***

Javascript, waar vind ik documentatie?

door arnonieuwstad

Goedendag,

 

Alvast sorry voor de lange vraag.

 

Ik ben relatief kort begonnen met javascript, over het algemeen red ik me prima, ik ben alleen nog wel wat lang bezig om een oplossing te vinden.

Bestaat er ergens documentatie waarin dit wordt uitgelegd?

Internet heeft mij nog een enkele keer kunnen helpen, om de simpele reden dat een term als GF_DatumPlusJaren geen hits oplevert, alleen naar dit forum.

Een ticket indienen is ook geen oplossing, want dan wordt je naar een consultant verwezen, dat is weer teveel voor een simpele vraag.

Ik heb wel een word document (JAVASCRIPT-WEETJES EN VOORBEELDEN) waarin het een en ander in staat beschreven, maar daar wordt niet uitgelegd wat bijvoorbeeld GF_DatumPlusJaren doet.

 

Als voorbeeld, ik ben op zoek naar een code om het einde van jaar lopende jaar te bepalen, dit doe ik door in FS0600 de eerste van de maand te zetten, via een A00001 veld met javascript, dan moet in een ander veld 31-12-2024 komen te staan.

Daar gebruik ik deze code voor

var a=v_FS0060#;
var dag = GF_DatumZetDag(a,31);
var maand = GF_DatumZetMaand(dag,12);
var jaar = GF_DatumPlusJaren(maand,0);
return(jaar);

Die werkt alleen met maanden die 31 dagen hebben, ben ik na een week zoeken achter gekomen, omdat ik niet exact wist wat elke regel precies deed.

Hoe kan ik snel leren wat ik in welke situatie moet gebruiken?

 

En heeft iemand toevallig een oplossing voor dit probleem, nu ik toch bezig ben? 🙂

6 ANTWOORDEN 6
Rob99
CHAMPION ***

door Rob99 (Bijgewerkt ‎24-10-2024 15:09 door Rob99 )

Hoi Arno,
ik ben ook niet goed bekend met Java scripts maar wel redelijk goed met programmeren. Is het een optie om 1 januari van het nieuwe jaar te kiezen en er dan 1 dag af te trekken als er geen andere 'script mogelijkheden' zijn?

En het betreft hier ook gewoon een goede vraag want ook ik vraag me af waar de documentatie van 'Youforce java scripts' staat. Je verwachten dat er toch iets moet bestaan toch want er moet toch veel mee gewerkt worden door organisaties.

arnonieuwstad
CONTRIBUTOR ***

door arnonieuwstad

Dank je voor je antwoord, de oplossing van GVeen heeft me geholpen.

 

Over het ontbreken van documentatie, daar verbaas ik me nog steeds over, ik heb het weleens gevraagd aan iemand van Visma, maar die konden me ook niet helpen, verder dan dat ik de beheerdershandleiding moet raadplegen kwamen ze niet.

Nu kan ik natuurlijk net de verkeerde hebben gesproken, maar jammer vind ik het wel, want het kost me zoveel tijd om alles uit te vinden.

Goedgekeurde oplossing
GVeen
CONTRIBUTOR **

door GVeen

Hoi,

 

In de bijlage van de beheerdershandleiding in Selfservice kun je redelijk wat informatie vinden:

https://selfservice.youforce.com/app/fs_help/HR%20Core%20BO4%20-%20Admin/HR_Self_Service_NG_Beheer.h...

 

Onderstaand script zou de laatste dag van het jaar uit de FS0060 terug moeten geven:

 

 

var a = v_FS0060#;
var b = GF_DatumPlusJaren(a, 1);
var c = GF_DatumZetMaand(b, 1);
var d = GF_DatumZetDag(c, 1);
var e = GF_DatumPlusDagen(d, -1);
return (e);

 

arnonieuwstad
CONTRIBUTOR ***

door arnonieuwstad (Bijgewerkt ‎25-10-2024 14:23 door arnonieuwstad )

Dank je wel, dit heeft gewerkt!

En dat gedeelte van de beheerdershandleiding had ik nog niet gevonden, ook daar bedankt voor!

Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***

door Lucie Appel

In de Bijlagen van de Beheershandleiding in Youforce Self Service staat een overzicht van veel, zo niet alle, GF-commando's met uitleg.

Als ik jou was, zou ik het lopende jaar halen uit GF_SysteemDatum().

arnonieuwstad
CONTRIBUTOR ***

door arnonieuwstad

Dank je wel voor je antwoord.

Ik heb de beheerdershandleiding opnieuw bekeken en daar inderdaad nieuwe dingen in gevonden.

Niet alles wat ik zoek, maar het is in ieder geval meer dan wat ik nu heb.