Mijn Communities
Help
RobZuethof
CHAMPION **

Nieuwe salarisregeling CAO Sociaal Werk

door RobZuethof

Binnen de CAO SW kan er sprake zijn van procentuele toelage op het salaris voor bepaal de schalen en functies. Het was altijd een aparte toelage. Nu heeft Visma de toelage opgenomen in een nieuwe salarisregeling.  Klant kan dus niet kiezen of de huidige situatie handhaven, of over naar nieuwe salarisregeling (dus voor een deel van de werkn.) . Nu heb ik in HSS de code salarisregeling veelvuldig in gebruik als conditie en ook in scripts. Ik moet dus nu eigenlijk alle flows langs om de nieuwe salarisregeling toe te voegen. Dit moet ook snel gebeuren. Wij werken met 2 CAO's en dus ook 2 salarisregelingen. bv bij dienstreizen zijn dit ook verschillende declaratieformulieren, Dus bv als Salarisregeling is 01 open dan dit formulier en als die is 40 open dan dit formulier. Dit staat in meerdere dialogen. Als die niet aangepast worden, kan bv de mdw geen declaratie meer indienen.

Is er bij Visma nagedacht over de consequentie van de verplichte nieuwe salarisregeling?

1 ANTWOORD 1
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@RobZuethof  ben het helemaal met je eens. Ook bij ons is dit een hele aanpassing gezien het feit dat wij 3 CAO's hebben en nu dus 4. We hebben inmiddels consultancy aangevraagd om alles in HRSS aan te passen. We hadden het ook liever gelaten zoals het was aangezien het bij ons maar om 6 medewerkers gaat. Enfin in HR Core en Gemal is alles goed, HRSS wordt binnenkort aangepast. De omschrjiving in de release klopt in ieder van geen kanten want met alleen aanpassen in HR Core ben je er dus nog lang niet. gr. Marja

Marja van der Kolk