Mijn Communities
Help
Nicolette2
CONTRIBUTOR ***

Verlofsparen

door Nicolette2

Ik heb het spaarverlof nog niet ingericht in youforce. Nu over weeg ik het als volgt te doen.

Een nieuwe verlofsoort verlofspaaruren

De administratie maakt na verzoek van de medewerker middels een formulier (in selfservice) 2 verlofrechtmutaties aan Boven wettelijk -/- en Verlofspaaruren +

Nu loop ik tegen het feit dat een verlofrechtmutatie niet meebeweegt met een wijziging in FTE of eerder uit dienst gaan.

Ook Visma heeft als oplossing volgens mij een verlofrecht mutatie dus nu ben ik benieuw hoe andere collega’s van andere gemeenten dit hebben opgelost.

Of misschien maak ik een denkfout. Dan hoor ik dat uiteraard ook graag 😉

2 ANTWOORDEN 2
Nicolette2
CONTRIBUTOR ***

door Nicolette2

Dank je wel voor je uitleg @Bart Kok - Gemeente Venlo 

Goedgekeurde oplossing
Bart Kok - Gemeente Venlo
CHAMPION **

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Wij hebben de workflow ingericht op basis van de best practice die Raet aanbiedt.

 

Bij ons dient de medewerker de mutatie in om verlof over te boeken van een van de verlofsoorten die conform regeling mag (Bovenwettelijk, gekocht IKB verlof en overwerkuren). Hiervan wordt een verlofrecht mutatie aangemaakt die in BO4 in mindering wordt gebracht op de gekozen verlofsoort.

 

Vervolgens wordt er tegelijkertijd een verlofrecht mutatie aangemaakt die ervoor zorgt dat het aantal uren in BO4 wordt toegevoegd aan de verlofsoort spaarverlof. Wij hebben voor spaarverlof een nieuwe verlofsoort aangemaakt en toegevoegd aan de bestaande verlofregelingen in BO4.

 

Verlofrecht mutaties bewegen nooit mee met een wijziging in FTE of uit dienst. De verlofrechten worden wel automatisch aangepast o.b.v. de verlofregeling, maar de verlofrecht mutaties dienen handmatig gecorrigeerd te worden. Dit zal ook het geval zijn voor verlofrecht mutaties van spaarverlof.

 

Wij gaan een rapportage maken waarmee P&O kan monitoren als medewerkers een negatief saldo hebben. Hierin zijn ook de verlofrecht mutaties in beeld.  Controle op verlofrecht mutaties zal altijd handmatig moeten gebeuren totdat Raet ervoor heeft gezorgd dat dit mee gaan bewegen met wijzigingen in FTE, uit dienst, etc.