Mijn Communities
Help
Eenkhoorn
CONTRIBUTOR *

templatebeheer: uitlijnen logo in template

door Eenkhoorn

 

Hallo,

 

Het lukt mij niet om in een templatebeheer een logo juist uit te lijnen in de rechter bovenhoek. Dit logo plak ik als afbeelding "achter tekst" maar kan ik niet verder omhoog slepen dan de koptekst, daar blijft het logo onder.

 

Ik weet dit op te lossen door het logo in de koptekst te plakken, maar dan lukt het weer niet om het logo volledig naar rechts uit te lijnen. Dan wil het logo weer niet voorbij de versmalde pagina breedte.

 

Weet iemand of het, net als in een WORD, mogelijk is om los van koptekst en ingestelde pagina breedtes een afbeelding te kunnen plaatsen waar men dat zelf wil? Volledig "zwevend" in het document?

 

Alvast bedankt!

1 ANTWOORD 1
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎14-09-2023 15:04 door Gea Bussink-Veerbeek )

@Eenkhoorn 

In Templatebeheer lukt het inderdaad niet om het logo goed te krijgen. Het handigste is om een basistemplate aan te maken voor de brief. Dat doe je als volgt:

 

- maak in Word een basisbrief aan met het logo in de koptekst 

- maak een nieuwe basistemplate aan in templatebeheer, waarbij je de zojuist aangemaakte (lokale) template uploadt

 

Als je de template voor de brief (of de basistemplate) al helemaal hebt aangemaakt en dat niet opnieuw wilt doen, kun je het volgende doen:

- download de template naar Word (docx)

- voorzie het document van het logo op de juiste plek (in de koptekst) 

- maak in templatebeheer de brief opnieuw aan, waarbij je dan de lokale template uploadt

 

Bij deze werkwijze kan het wel zijn, dat je het formaat van het logo in templatebeheer moet aanpassen.