Mijn Communities
Help

Nieuwe afwijzing workflow en afwijsredenen rapportage

door Maurice Eppenga

Hi,

 

Momenteel is ons team bezig met het onderzoek naar het herbouwen van de afwijzing workflow in het nieuwe platform. Daarbij willen wij ook verbeterpunten uit de RFC's van onze klanten meenemen. Een belangrijk verbeterpunt is het aanpasbaar maken van de afwijsredenen en bijbehorende email templates/samenvoegvelden. Graag wil ik onze klanten vragen naar hun feedback op ons idee voor de nieuwe workflow en vragen naar het gebruik van de huidige rapportage en wensen voor de nieuwe rapportage:

Nieuwe workflow

We denken aan een tegel in de admin instellingen voor afwijsredenen. Op deze pagina zouden de 23 huidige standaard redenen staan en daarnaast een optie om eigen redenen toe te voegen. Vervolgens moet je dan kunnen aanvinken welke redenen zichtbaar moeten zijn in de afwijzingsworkflow, zodat de gebruikers alleen maar relevantie opties zien. Bij elke reden kan je in de instellingen ook een tekst toevoegen. Deze tekst kan in het gekozen afwijzingstemplate geïmporteerd worden middels een nieuwe samenvoegveld.

 

We kiezen bewust niet voor email templates per afwijzingsreden, maar voor een samenvoegveld dat je in de huidige email templates kan gebruiken. De reden is dat het technisch erg complex is om dit te implementeren en dat het volgens ons ook niet de meest gebruiksvriendelijke optie is (bijvoorbeeld een lange lijst met email templates in je overzicht).

 

Rapportage vragenlijst

  • Gebruik je de huidige rapportage 'Redenen voor afwijzing'?
  • Zo ja, voor welk(e) doeleind(en) gebruik je deze rapportage?
  • En wat mis je nog in deze rapportage?
  • Zo nee, wat is de reden dat je deze rapportage niet gebruikt?
  • Stel dat we de nieuwe workflow implenteren op de manier zoals hierboven beschreven wordt, hoe zou je dan willen dat oude en nieuwe afwijsredenen worden weergegeven? Denk hierbij aan historie van data, waarbij over tijd de set aan waarden kan variëren.
2 ANTWOORDEN 2
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

Hallo @Maurice Eppenga, ik heb deze vraag bij mijn collega neergelegd. Hierbij haar reactie:

Hartstikke fijn dat er bij iedere afwijsreden een eigen tekst toegevoegd kan worden. Ook is het prettig om eigen afwijsredenen toe te kunnen voegen en alleen relevante redenen zichtbaar te maken.

 

Rapportage per afwijsreden:

  • Voorheen maakte we hier veel gebruik van. De rapportage die we zelf gebouwd hadden waar dit in opgenomen was, was echter zeer arbeidsintensief. Daarom hebben we besloten om alleen te rapporteren op hoofdpunten; aantal sollicitanten, aantal vacature, time to hire en conversie ratio.
  • Het zou ons heel erg helpen als er een koppeling komt tussen easycruit en youforce reporting. Zodat hier gemakkelijk de filter voor bijvoorbeeld vacaturehouder en vacature aangepast kan worden. En wij niet aan de slag hoeven met eigen draaitabellen in Excel.

 

@Lieke Sterk Huis, was is uiteindelijk het doel voor jullie van de afwijsredenen? Wat zou je met de informatie willen doen?

 

Daarnaast, wat maakt het huidige rapport arbeidsintensief? Of heb je het dan over de data-extracten?