Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Document center/approval

av Anonymous

Hej!

När man har skickat leverantörsfakturorna på flödet så kan man ju se vilka valda mottagare som ska godkänna den. Men kan man på något vis se om en av mottagarna har godkänt den och vilken person den nu ligger hos?

Jag själv har endast DCE och Business (ej Approval). Eller krävs det en annan behörighet?

 

Med vänlig hälsning
Hanna

3 SVAR 3

av Charlotte Mårtensson

Hej Hanna,

Vad jag förstår så gäller frågan Visma.net Approval och integration till Document Center. Du kan alltid söka fram fakturan i Approval under Min Historik och välja fliken Arbetsflödesdetaljer. Där visas både ett grafiskt flöde om användaren har godkänt samt status visas i kommentarfälten som finns till höger. Har du behörighet till flikarna  Processöversikt och Dokumentöversikt visas det även där. Hoppas att detta var svar på din fråga. För mer detaljerad information kan du kontakta din Visma Partner. 

Charlotte Mårtensson
Helene Kjellman
CONTRIBUTOR *

I processöversikten ser man alla fakturor som ligger ute för attest, men man ser inte hos vilken attestant de ligger. Finns det något rationellt sätt att ta fram det i en lista och sortera per attestant så att man kan "jaga på" varje attestant? Det går inte att göra det i DocumentCenter, för där framgår bara vem som sattes att först attestera. Det framgår inte där om förste attestanten har gjort sitt jobb så att fakturan nu ligger hos slutattestanten.

Hej !

Finns ingen enkel lösning för att få fram detta idag. Detta önskemål skall jag framföra och jag tror att det redan finns med i vår backlogg för framtida versioner. Vi släpper  löpande uppdateringar till Visma.net Approval. Jag undersöker återkommer till dig. Du kan även höra med din Visma partner. Vi hörs igen och önskar dig en trevlig helg!

Charlotte Mårtensson

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här