Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Fakturering utan skrivare

av Anonymous

Sommarsemestern på vår ekonomiavdelning är oftast planerad i god tid och man löser det genom att antingen överlappa varandra eller ta in semestervikarie.

Men i höstas hade en av mina medarbetare en längre konvalescenstid efter en planerad, ofarlig, operation. Detta kom relativt hastigt. Hälsa går alltid först. Medarbetaren blev efter några dagar halvt sjukskriven men hade svårt att ta dig sig till och från jobbet. Trots detta gick faktureringen iväg som den skulle under dessa veckor, med en laptop hemma i soffan. Visma AutoInvoice i Visma Business gjorde detta möjligt. Faktureringen kunde ske på medarbetarens egna villkor och inte ett endaste kuvert behövde skickas från oss. Varken skrivare eller porto köptes in. Vår samarbetspartner löste det i sin portal. Det blev win-win för både medarbetare och arbetsgivare.

Sedan behöver man träffas och vara på plats men skönt att kunna hitta de flexibla och kortsiktiga lösningarna ibland. Jag vill kunna utnyttja ny och stark funktionalitet i våra system. Sedan vi uppgraderade till Visma Business 9 märker vi även kortare svarstider och mer stabilitet.

Har även du utnyttjat att systemen kan ge dig ett mer flexibelt angreppssätt på var och hur arbetsuppgifter ska utföras?

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här