Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Följa kostnader i realtid

av Anonymous

Hej

 

Jag vill kunna följa kostnadsutvecklingen på ett projekt i 'realtid' eller rimligt nära realtid. Har någon en lösning som gör att kostnader (lönekostnader och leverantörsfakturor) kommer in kontinuerligt.

Har en projektbaserad verksamhet och har behov av att kunna följa upp projektkostnader dagligen.

 

1 SVAR 1
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Carl-Fredrik.

Detta är fullt möjligt!! Det som jag tror är viktigt i denna processen är att digitalisera sitt inflöde av kostnader. Tex att man jobbar så mycket som möjligt med e-faktura för att minimera tiden från det att fakturan går från din leverantör tills det att ni som bolag har "knackat" in rätt kontering mot projekt. Du kan även se leverantörsfaktura bilden i din uppföljning.

 

Vad gäller lönekostnader så är det samma sak där, ju fortare du får in tiden (lönekost) i systemet mot projekt desto snabbare kan du följa detta i real tid. Om man jobbar manuellt med att föra in tid så tar det såklart tid innan alla tider är inlagda och hamnat på rätt projekt. Om man lägger det tex via en app så projektmedlemmarna reggar sin tid direkt mot tex projekt /avd så får man ju tiderna samma stund som de sparar tiderna.

 

Ta en diskussion med din partner så kommer detta gå fint, men i grunden så handlar det om hur fort du får in kostnadnerna mot projekten, vi kan hantera det oavsett hur det kommer in. Men snabbast uppföljning får du om du kan digitalisera alla kostnader du vill ha med.

 

MVH

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här