Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Från Visma till Visma

av Anonymous

Den interna årsrapporteringen prioriteras alltid och är redan klar i mitten av januari. Nu i dagarna skickas den officiella Årsredovisningen iväg till revisorn för granskning. Strukturen och upplägget skiljer sig rätt mycket från vår interna och centrala rapportering.

Något som känns mycket effektivt då är att använda Visma Bokslut för att skapa Årsredovisningen med hela dess innehåll, ihop med Visma Business. I Visma Business exporterar jag helt enkelt en SIE fil (tar kanske 10 minuter) som jag sedan importerar till Visma Bokslut (går på nolltid). Jag får med alla saldon, IB, UB samt rörelser beroende på konto och fotnot. Sedan skulle årsredovisningen anpassas till K3 regler och det blev lite mer arbete än vanligt men bra mall från systemet att utgå från.


Hela detta arbete är egentligen mycket smidigt så jag borde gjort det i februari istället. Men som ni vet, det är hundra andra saker som också ska göras. Men jag gillar att våra system är så flexibla och kompatibla med varandra och det vill jag gärna inte vara utan. Det är inte systemen som ska hindra oss och det är sällan jag kan skylla på dem.

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här