Mina produkter
Hjälp
pagn
CONTRIBUTOR **

Kortkommando för markering av rader

av pagn

Hej

Finns det något kortkommando som jag kan använda när jag ska markera rader i Visma? När jag ska fakturera så markerar jag de rader som jag ska skicka för fakturering. Jag använder mig av ctrl + vänster musknapp för att markera olika rader när de inte ligger eftervarandra.

Kan man göra detta kommando på bara tangentbordet?

 

Hälsningar Petra

2 SVAR 2
Philip Olsson
PARTNER

av Philip Olsson (Uppdaterad ‎23-10-2023 15:18 av Philip Olsson PARTNER )

Hej Petra, 

Jag känner inte till att man endast kan använda sitt tangentbord för att utföra samma kommando (ctrl+vänster klick) för att markera olika rader i följd, däremot finns det kanske alternvativa lösningar som fungerar lika bra. 

 

En lösning kan vara att märka upp dina rader du vill fakturera och sedan söka upp märkningen:

1. Jag har hämtat fram ett fält som jag vet kan användas för markering (kontrollera med er partner för vad som passar i er uppsättning).

2. När jag hittar en faktura som jag vill fakturera så sätter jag en 1a i fältet "märkning".

PhilipOlsson_0-1698066659855.png

 

3. Jag söker efter alla fakturor med "1" i märkning och markerar alla rader genom "Kontroll + A" på tangentbordet. Därefter klickar jag på fakturera.

PhilipOlsson_1-1698066739230.png

 

Hoppas ovan exemepl ger dig idéer på hur ni kan ta frågan vidare med er Visma-partner.  

 

pagn
CONTRIBUTOR **

av pagn

Hej Philip,

Tack för tipset, jag kollar vidare hur vi kan lösa det i min miljö. Men det är definitivt en lösning!

 

Hälsningar Petra 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här