för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej
Finns det något kortkommando som jag kan använda när jag ska markera rader i Visma? När jag ska fakturera så markerar jag de rader som jag ska skicka för fakturering. Jag använder mig av ctrl + vänster musknapp för att markera olika rader när de inte ligger eftervarandra.
Kan man göra detta kommando på bara tangentbordet?
Hälsningar Petra
Hej Petra,
Jag känner inte till att man endast kan använda sitt tangentbord för att utföra samma kommando (ctrl+vänster klick) för att markera olika rader i följd, däremot finns det kanske alternvativa lösningar som fungerar lika bra.
En lösning kan vara att märka upp dina rader du vill fakturera och sedan söka upp märkningen:
1. Jag har hämtat fram ett fält som jag vet kan användas för markering (kontrollera med er partner för vad som passar i er uppsättning).
2. När jag hittar en faktura som jag vill fakturera så sätter jag en 1a i fältet "märkning".
3. Jag söker efter alla fakturor med "1" i märkning och markerar alla rader genom "Kontroll + A" på tangentbordet. Därefter klickar jag på fakturera.
Hoppas ovan exemepl ger dig idéer på hur ni kan ta frågan vidare med er Visma-partner.
Hej Philip,
Tack för tipset, jag kollar vidare hur vi kan lösa det i min miljö. Men det är definitivt en lösning!
Hälsningar Petra
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.