- Markera ämnet som nytt
- Markera ämnet som läst
- Placera denna Ämne för aktuell användare
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Utskriftsvänlig sida
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Rapportera olämpligt innehåll
Hej
Finns det något kortkommando som jag kan använda när jag ska markera rader i Visma? När jag ska fakturera så markerar jag de rader som jag ska skicka för fakturering. Jag använder mig av ctrl + vänster musknapp för att markera olika rader när de inte ligger eftervarandra.
Kan man göra detta kommando på bara tangentbordet?
Hälsningar Petra
- Etiketter:
-
Visma Business
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej Petra,
Jag känner inte till att man endast kan använda sitt tangentbord för att utföra samma kommando (ctrl+vänster klick) för att markera olika rader i följd, däremot finns det kanske alternvativa lösningar som fungerar lika bra.
En lösning kan vara att märka upp dina rader du vill fakturera och sedan söka upp märkningen:
1. Jag har hämtat fram ett fält som jag vet kan användas för markering (kontrollera med er partner för vad som passar i er uppsättning).
2. När jag hittar en faktura som jag vill fakturera så sätter jag en 1a i fältet "märkning".
3. Jag söker efter alla fakturor med "1" i märkning och markerar alla rader genom "Kontroll + A" på tangentbordet. Därefter klickar jag på fakturera.
Hoppas ovan exemepl ger dig idéer på hur ni kan ta frågan vidare med er Visma-partner.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej Philip,
Tack för tipset, jag kollar vidare hur vi kan lösa det i min miljö. Men det är definitivt en lösning!
Hälsningar Petra