Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Processlåsningar & försvunna ordrar i Visma Business

av Anonymous

Någon som har erfarendhet av att Visma Business låser sig vid orderslagningstilllfällen och raderar order i samband med detta? Raderar order kan vara fel definition då det verkar som att Visma inte lyckas att spara order vid ctr+s kommandot.

2 SVAR 2
Patrik Delin
PARTNER

av Patrik Delin

Hej!

 

Är ordern borta i den meningen att du får nytt ordernummer nästa gång eller får du ett nytt ordernummer? Har du någon trigger eller BIG som kan tänkas göra något. Standard Visma Business har jag inte stött på problemet (som ett vanligt förekommande fel). I alla fall inte till och med version 9 (jag har just börjat köra version 12.1). Vilken version är det?

 

Mvh Patrik

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

 

Vi kör version 9.10.0. Problemet är att order skapas och vid kommandot "spara" så tappar Visma "kontakt" timglaset syns på skärmen och efter det så är ordervyn tom. Förmodligen för att det händer något i Visma som gör att order inte sparas. Inga nya ordernummer skapas upp. Ibland ligger befintligt ordernummer kvar i loggen men i de flesta fall så är ordern helt borta, vilket gör det svårt att spåra.

 

Vi har BIG och andra tilläggsmoduler i Visma..

 

Tack för snabbt svar! 🙂

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här