Mina produkter
Hjälp

Version 10: Standardlayouterna fyller ut skärmen

av Annika Lindén Oleander

Till version 10 av Visma Business är standardlayouterna omarbetade och fyller ut din skärm. Ett exempel från min 24-tums skärm med hög upplösning får illustrera detta:

 

Hur utseendet blir beror på skärmstorlek och upplösning, eftersom de olika elementen i layouten följer ytterkanterna. I mitt exempel med registrering av försäljningsorder ryms det betydligt fler orderrader. Utrymme skapas i mitten av layouten där det nu finns plats att lyfta fram fler kolumner och att bredda de befintliga. Här finns alltså möjligheter för systemansvarig och dig som användare att anpassa efter behov.

De nya standardlayouterna finns på plats för de av er kunder som nyinstallerar version 10. Övriga kunder kan diskutera med er partner om ni kan ha glädje av att byta ut några av era layouter. Systemansvariga kan också uppdatera befintliga layouter med hjälp av designfunktionen ankring.

Detta fungerar så här: I designläge väljer man för varje sidelement i en layout vilken sida det ska ankra mot. 

 

OBS var alltid försiktig när du arbetar med layouter/fönster. Arbeta med en kopia av aktuell layout.

En film som visar hur en layout byggs om kommer inom kort under Videos.

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här