Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Periodisering

av Anonymous

Hej,

hur redigerar jag en periodisering i Visma Control 9.02? Låt säga att jag periodiserat 120.000kr på 12 månader och hittills är 9 av dem utförda och nu blir vi krediterade med 28.000kr dvs vi ska totalt betala 92.000kr. Kan jag redigera periodiseringen så att det endast periodiseras 2.000kr i oktober?

Hur gör jag så att det blir rätt även i periodiseringsspecen?

5 SVAR 5
Godkänd lösning
Daniel Bolin
VISMA

av Daniel Bolin (Uppdaterad ‎12-10-2018 16:10 av Daniel Bolin VISMA )

Hej Katarina!

 

Det gör ni under Redovisning - Register - Periodiseringar. Leta fram periodiseringen, markera och tryck redigera. Ni kan redigera beloppen i denna vyn. Glöm inte att redigera beloppen i huvudet (utländsk och vanligt belopp). Behöver ni hjälp att göra detta så kontakta Control supporten så kan vi hjälpa er vidare.

 

Med Vänliga Hälsningar

 

“Gilla” gärna om du tycker att informationen är bra och användbar
Vänliga hälsningar
Daniel Bolin
Visma Software AB
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Behöver beloppen i kolumnerna vara likadana, dvs behöver samma belopp stå både under kolumnen belopp och kolumnen utländskt belopp? Vad händer om det inte gör det?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Jag bör väl också ändra t.o.m. datum eftersom sista periodiseringen (med ett mindre belopp ska ske nu i oktober? Jag får upp en varningsruta där det står "Datum för perioden är inte inom en tillåten gräns!". Måste jag låsa upp tidigare perioder?

 

Vänliga hälsningar

Kattis

Godkänd lösning
Daniel Bolin
VISMA

av Daniel Bolin

Hej,

 

Stämmer ni måste ändra tom datum. Ni behöver inte låsa upp tidigare perioder om de är utförda, det är endast om ni ska utföra periodisering på en tidigare period som är stängd som ni behöver låsa upp

 

Med Vänliga Hälsningar

 

Daniel Bolin

“Gilla” gärna om du tycker att informationen är bra och användbar
Vänliga hälsningar
Daniel Bolin
Visma Software AB
Christina Dietrich
CONTRIBUTOR **

Jag har en okörd periodisering som jag vill fördela om på tre perioder istället för fyra genom att ändra till och med datum och sedan klicka på Fördela, inga andra justeringar. 

När jag ska spara får jag felmeddelande (21) Datum för perioden är inte inom en tillåten gräns! Varför?

Perioden som jag valt sträcker sig tre månader framåt i tiden.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här