Mina produkter
Hjälp
Ann Edström
CONTRIBUTOR ***

DRIFTSTÖRNINGAR VISMA.net , varför tar det sådan lång tid att lösa?

av Ann Edström

Hej!

Vi har haft en del driftstörningar i Visma.net financials nu senaste veckan och det senaste dygnet har vi haft stora störningar där vi knappt kunnat arbeta alls och vi vet fortsatt inte när det är löst. Både oppfroffsigt och oförklarligt av Visma att inte kunna åtgärda så stora driftstörningar snabbare. Någon mer som upplever samma problematik? Ser gärna att

4 SVAR 4
Christin Strömberg
CONTRIBUTOR ***

av Christin Strömberg

Upplever att Visma skapar större problem med sina tisdagsuppdateringar samtidigt som vi sitter och jobbar i systemet. Snälla Snälla Visma kan ni inte uppdatera efter normal arbetstid. Borde inte det vara självklart för er som systemleverantör. Efter alla fel som blivit på tisdagar kan jag inte heller förstå att ni fortsätter och fortsätter. Dags ända på uppdateringsrutinen.

Britt-Marie G
CONTRIBUTOR *

av Britt-Marie G

Hej
Hur kommer man i kontakt med Visma? Allting fungerar fortfarande inte, jag kan inte lägga till företag och tjänster på ny användare i Admin. Det kommer ett ROOT felmeddelande vilket kanske hänger ihop med det stora problemet. 
Mvh

Britt-Marie

Hej Britt-Marie!

Jag kan tyvärr inte ge dig några vidare tips baserat på detta underlag, (företag, användare, felmeddelande etc. saknas), och det är inte en typ av problemställning som kan behandlas via community.
Här är det därför extra viktigt att du rapporterar det direkt till er partner så snart som möjligt så att de kan ta del av hela problemställningen och felmeddelande så de kan genomföra vanlig felsökning kopplat mot din användare och det aktuella företaget. Vid behov rapporterar då partner till Visma med nödvändig information för vidare kontroll av server, databas m.m. 

/Jonas

av Jonas Pålsson

Hej Ann!

Tyvärr har vi mycket riktigt upplevt driftstörningar som orsakat bl.a. tröghet och problem med inloggning för flera användare. Det är något som vi inte önskar och det är därför viktigt för mig att poängtera att vi alltid försöker åtgärda driftstörningar så snart som möjligt.

Då du i din post frågar om någon annan upplever samma problematik så vill jag informera om att du kan följa alla rapporterade driftstörningar via status.visma.com.
Där kan man följa status för alla våra tjänster och även välja att prenumerera på en specifik händelse för att få löpande uppdateringar om pågående åtgärder och aktuell status.

Specifika supportärenden som kan kopplas till en pågående eller tidigare driftstörning rekommenderar jag att det som vanligt rapporteras till er partner för vidare uppföljning.

Ha en fin dag!

/Jonas

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här