för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej
Vi skapar prisavtal genom standardfönster "Prisavtal för försäljningspriser" (AR2020PL/AR20201) för prisavtal och frisläpper dem där med kampanj för att kunna sätta slutdatum.
När vi sen ska se priser på artiklar så använder vi vyn "Försäljningspriser" (AR202000).
Det märkliga är att vi inte kan se vilket prisavtal respektive pris kommer ifrån i denna vy. När vi behöver hitta från vilket prisavtal ett specifikt pris kommer, så måste vi manuellt gå in i varje prisavtal och leta vilket känna orimligt när det borde framgå i tabellen.
Om jag gör en generell förfrågan med ARPriceWorksheetDetail och ARPriceWorksheet så får jag inte med de priser som är inlagda eller redigerade genom "Försäljningspriser".
Om jag gör en generell förfrågan med ARSalesPrice så finns det ingen koppling till ARPriceWorksheet för att hämta ARPriceWorksheet.Descr.
Vi kan inte endast använda prisavtal för alla priser, det skulle vara en administrativ mardröm.
Eftersom försäljningspriser uppenbart plockar upp priserna från försäljningsavtalen så förutsätter jag att man bara missat att lägga fram kopplingen eller att jag gör fel?
Finns det något sätt att få fram både försäljningspriserna och prisavtalets namn i samma tabell?
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.