Mina produkter
Hjälp
RichardM
CONTRIBUTOR **

Problem med regga order/offert med nya orderfönstret

av RichardM

Vi gick över till nya orderfönstret förra  veckan och har sedan dess upplevt ett antal underliga fel. Det senaste igår är att det inte går att lägga till artiklar på en order. Man kan skapa ordern men därefter får man felmeddelande. Ytterligare en underlighet är att när man ändrar pris (inpris/utpris) på en artikel så hoppar priset tillbaka till tidigare utan någon varning. Det har hänt mig två gånger nu när jag skapat offerter. Ett obehagligt fel som kan ställa till det om man inte har ögonen med sig. Någon mer som upplevt liknande fel?

2 SVAR 2
Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Har eventuellt hittat en lösning, vi har även haft ett annat problem, att leveransmetoder (leverera via koder) har slutat att visas på dokument, när jag grottade i detta så hittade jag denna länk inne på leverera via koderna

https://kundeportal.vismasoftware.no/s/article/Flerspr%C3%A5klig-st%C3%B8tte-for-leveringsmetoder?la...
Här står en beskrivning om hur man ska på nytt speca vilket standard-språk man vill ha, trots att man gjort det tidigare så ska man nu göra det igen, när jag gjorde detta enligt den beskrivningen så löste sig problemet att leverera via koderna inte visas på dokument OCH vi kan plötsligen skriva in artiklar på de order som tidigare inte funkade (i alla fall de vi testat hittills)

Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Vi har samma, men bara på vissa order / offerter, vissa funkar, andra är helt kört, började igår tror vi, samma idag

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här