för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej,
Vi har en kund som har skickat en betalning där man har dragit av en kreditfaktura från reskontran mot en fordran som ej ligger i reskontran. Detta leder till problem eftersom fordran och kreditfakturan ligger i olika arbetsytor.
Går det att matcha en betalning som går över flera arbetsytor? Det som är viktigast i det här fallet är att vi på något sätt lyckas matcha/boka bort kreditfakturan hos kunden. Ett alternativ är att jag bokar en separat betalning av fordran i Bank/likvidhantering -Transaktioner, men går det sedan att göra en motsvarande bokning som jag sedan kan "matcha" mot kreditfakturan?
Som sagt, huvudproblemet är att jag på något sätt lyckas "stänga" kreditfakturan i kundreskontran. Har någon haft liknande problem som jag?
Hej igen, fick hjälp av Monika Andersson med att lösa detta så om ni har möjlighet kan ni markera ärendet som löst!
Gå in i Behandla kundinbetalningar, markera raden som avser betalningen, gå in i flik skapa, plocka upp kreditfakturan från kunden och välj sen alternativ Dela för att kunna "splitta" betalningen över flera ytor 🙂
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.