för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej!
Jag har ställt in fönstret för Försäljningsorder (SO3010PL) så att vi ska kunna se våra parametrar Prisklass, Kategori (attribut) och Förbundstillhörighet (attribut) från kundkortet i orderfönstret. Efter lite meckande lyckades jag få rätt på det.
Denna inställning genererade dock en mycket udda bieffekt. Vissa ordrar i fönstret visas nu dubbelt, trippelt eller mer. Jag har försökt ställa in den generella förfrågan med olika parametrar till "samma mål", men resultatet blir detsamma. Notera att samma ordernummer här visas fyra gånger.
Jag har spårat det till att det det är den markerade tabellrelationen, som avser Prisklass från kundens standardplats, som skapar effekten. Inaktiverar jag den så försvinner de multipla ordrarna, men då slutar också Prisklass-kolumnen i försäljningsorderfönstret att funka.
Det är alltså den markerade funktionen nedan det gäller.
Är det någon som har bättre koll på detta som kan bidra med input?
Löst! Gå till lösning.
Jag löste problemet på egen hand. Jag insåg att parametern Prisklass förekommer 1 x per plats på kundkortet, vilket gav att alla poster under det aktuella fönstret multiplicerades med antalet prisklasser/platser. Efter att ha ställt in tabellrelationen nedan, så att endast standardplatsen visas, så funkade allt.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.