för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej,
Dagens filer saknas i Autopay-inkorgen. Är det något som strular i Visma.net?
Där borde finnas en fil i alla våra bolag.
Återkom gärna.
Ha d fint.
Jeanette
Löst! Gå till lösning.
@Jeanette 1 @Susanne Hjalmarsson
Lägger till en sak i denna tråd. Är det fler än jag som ser att filerna blir senare och senare i visma.net. Att banken skulle skicka över filerna senare och senare verkar INTE logiskt. Har kikat hur det sett ut nu under juni månad.
2/6 lästes filerna in 09:46
3/6-10/6 06:38-06:49
11/6 08:05
12/6 08:10
13/6 (idag) kl 08:42 finns det fortfarande ingen fil.
Vad är det som händer?
Hej,
Vi har haft några sena inläsningar i ett par bolag men de andra bolagen har fungerat sedan 2025-05-15. De filerna hämtas ca kl 04:04 varje morgon.
Bankerna skickar sina filer vid samma tidpunkt varje dag så de bör inte vara problemet.
Vet dock inte om olika bankers filer läses in av Visma vid olika tidpunkter men det kan förhoppningsvis Visma eller någon av deras partners svara på.
Filerna bör läsas in så fort som möjligt på morgonen (tidigt tidigt) då vi som användare ofta läser in filerna det första vi gör på morgonen.
Om filinläsning strular för Visma så måste vi användare få besked om detta så fort som möjligt. Skicka ut ett meddelande till oss så att vi vet om det.
Hej igen,
Japp, nu finns filerna där. Jätte tack för svar.
Ha d fint.
Jeanette
Hej,
Jag vet att det var en störning under morgonen. De kunder som vi haft kontakt med har fått in sina filer under förmiddagen. Jag hoppas att även ni har fått in era filer, ta kontakt med er partner annars så hjälper de er vidare.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.