Mina produkter
Hjälp
annasky
CONTRIBUTOR ***

Skapa ny fakturamall

av annasky

Hej,

Hur skapar jag en ny fakturamall?
Jag skulle vilja kopiera en befintlig mall men förstår inte hur jag kan skapa nya mallar, hittar endast möjligheten att redigera en befintlig.

Tack på förhand

4 SVAR 4
annasky
CONTRIBUTOR ***

av annasky

Hej Daniel,

Tack så mycket för svar.

Har testat i test-miljön och det verkar fungera.
Har ändrat på kunden under Utskicksinställningar och kopplat till den nya fakturamallen och meddelandemallen jag skapat och allt ser rätt ut. 

Är det någon annan inställning jag borde göra som kan påverka vilken fakturamall som plockas för kunden? Eller omvänt att fakturamallen påverkar något annat som jag kanske inte tänker på?

Anna

Godkänd lösning
Daniel Jansson
PARTNER

av Daniel Jansson

Hej,

Snyggt jobbat och bra att köra i testmiljö innan!

Nej, kommer inte på något på rak arm. Om du skapar en testfaktura kan du ju kolla på fakturabilden och skapa e-post för att se att det blir rätt fakturalayout och meddelandemall som används.

Om det är en layoutmall/meddelandemall som skall användas på många kunder så kan det vara värt att göra justeringar på en kundklass så du slipper ändra på varje ny kund du skapar.

Med vänliga hälsningar
Daniel Jansson
Confect AB
annasky
CONTRIBUTOR ***

av annasky

Hej!

Super, då kör vi på 🙂

Det är bara en special-kund så det fungerar att ändra manuellt på just den.

Stort tack för hjälpen!

Anna

Daniel Jansson
PARTNER

av Daniel Jansson

Hej Anna,

Du kommer åt alla layoutmallar genom att gå till menyn - Fler val - Layoutmallar och där sen trycka på snabbknappen "Visa alla rapporter":

DanielJansson_0-1740739119684.png

Du hamnar då i en listvy för alla rapporter. Här kan du kopiera rapporter som du önskar skapa en ny mall ifrån.

DanielJansson_1-1740739166885.png

Dock, för att du skall kunna jobba med din nya kopierade rapport behöver du sen tillgängliggöra den i menyn och sen om du vill använda den för kunder så måste du uppdatera kundkorten så att din nya layoutmall används. Denna processen är inte helt enkel så mitt förslag är att du tar hjälp av din partner för att göra detta så ni inte av misstag tar bort någon av standardmallarna.

Med vänliga hälsningar
Daniel Jansson
Confect AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här