Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

GDPR - Visma PX

av Anonymous

Den 25 maj 2018 träder en ny dataskyddsförordning i kraft gällande hanteringen av personuppgifter inom EU. I snart 20 år har personuppgiftslagen, PUL, styrt hur och vem som får hantera personuppgifter. Den blir nu ersatt av GDPR – General data protection regulation – som slår fast reglerna för all form av behandling av information som direkt eller indirekt kan knytas till en person.


I skrivande stund får vi in en hel del frågor kring detta från er kunder som påbörjat eller genomför ett arbete internt med att se över er informationshantering. Det handlar om hantering av känslig information, interna rutiner och processer hur organisationen hanterar information, vilken laglig grund man har för hanteringen etc.  


Inom Visma pågår just nu ett arbete med en rad olika aktiviteter utifrån ett datasäkerhetsperspektiv gällande den nya lagen. Ser vi till Visma PX arbetar vi med att ta fram underlag för att fatta beslut om Visma PX blir berört och om eventuellt kommande utvecklingsåtgärder i kommande version. Vi har den givetvis som högsta prioritet då detta är ett helt nytt förordnande som träder i kraft.


För att ta del av mer information får ni gärna läsa mer om Vismas Privacy Statement via följande länk: https://www.visma.com/privacy-statement/


Jag kommer att återkomma med mer specifika detaljer här på vårt Community om vilka eventuella förändringar som kommer att ske för Visma PX.

 

Är det några frågor så tveka inte att återkomma till mig här via vårt Community eller via mail marianne.brandered@visma.com.

 


0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här