Mina produkter
Hjälp

Kalendern i tidrapporten numera med koppling till Control

av Carl Stern

Hej!

 

Vi har tidigare fått frågor från kunder om att kunna tydliggöra helgdagar i tidrapporten på ett bättre sätt. I början på januari var det trettondagsafton, vilket inföll på en tisdag och medförde problem i lönesystemet när användare registrerade semester på tisdagen. Fr o m PX 6.9 finns nu en koppling till kalendern i Visma Control vilken möjliggör för tydligare skillnader mellan vardagar och helgdagar i PX tidrapport. Aktiveringen görs i systeminställningarna och minimerar riskerna för fel. Inte dumt, eller hur?

Vad tycker du annars om tidrapporten i Visma PX? Vilka förbättringsåtgärder skulle du se?

Skriv gärna några rader nedan

 

/Carl 

2 SVAR 2

av Carl Stern

Hej Viveca,

Tack för ditt inlägg.

Det finns ingen generell, allmän, notering att nyttja på tidrapporten utan det närmaste skulle vara att nyttja anteckningar på tidrapportsraderna. Dock blir ju detta inte så tydligt för tidrapportören,
framförallt om de nyttjat anteckningarna för annat och förespråkar snarare att ni använder
mailfunktionen i kontroll/atteststeget likt idag. Vi har idag ingen plan på att införa generella noteringar på tidrapporten.

Jag hoppas detta är svar på er fråga

Hälsning
Carl

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Önskmål från konsultchefen på mitt företag:

Jag har ganska ofta noteringar på de tidrapporter som kommer in – tips om hur de kan redovisa tid för kunduppdragen, texter som används och ej deb tid.

Idag skickar jag ett mejl, tar skärmbild och skriver in förklaringar i mejlet.

Är det möjligt att göra kommentarer ungefär som på faktureringsunderlagen och skicka tillbaka till konsulten? Då skulle det finnas en historik att tillgå även på tidrapporten.

 / Viveca på Palette

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här