Mina produkter
Hjälp

Microsoft/Windows rättning KB3102429 påverkar rapportbeställningen i PX

av Carl Stern

Hej,

 

Microsoft släppte en fix den 17 november med namnet KB3102429 vilket går som en "recommended fix". Om man installerar denna på sin klient medför det att man inte längre kan skriva ut rapporter till pdf i Rapportbeställningen. Försöker man göra detta får man ett felmeddelande i stil med "can not export file...". För att få detta till att fungera igen krävs det att man avinstallerar fixen på de maskiner som använder PX Windowsklient.

Viktig information till era IT avdelningar är att de bör säkerställa att denna fix inte läses in/installeras på nytt vid kommande Windows uppdatering. I så fall kommer felet att uppstå på nytt.

 

Hälsning,

Carl 

3 SVAR 3

av Carl Stern
Hej Anette, Tack för din fråga. Detta fel har inte att göra med den specifika fixen. Däremot är det en förändring hos Microsoft som gjort att vi behövt skapa upp nya DLL:er för att hantera mappstrukturen i rapportbeställningen. Detta är åtgärdat för version 8.0 och 8.10. Jag har meddelat utvecklingsavdelningen om er problematik kring Win 8 maskiner och vi skall titta på detta. Notera att vi inte stödjer PX 6.9 på Win 10. Jag återkommer när jag har mer info. Hälsning, Carl
Anette Hammar
CONTRIBUTOR *

av Anette Hammar

Samma sak med PX 6.9.

Anette Hammar
CONTRIBUTOR *

av Anette Hammar

Hej !

Har problem med rapportbeställningen som inte visar rapporterna (se bild).
Uppdateringen KB3102429 är INTE installerad.

Det fungerar i Windows 7 men INTE i Windows 8 eller Windows 10.
Vet att jag har en gammal version av PX men allt annat (vad jag vet) fungerar.

Någon som vet vad detta beror på.
Har kollat ODBC kopplingar både 64 och 32 bitar och de är korrekta.
Samma användaren ser rapporter under Windows 7.

 

/Anette

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här