Mina produkter
Hjälp

Ny patch på väg för Visma PX 8.0

av Carl Stern

Hej käre kund

 

Hoppas allt är bra i höstsolen så här ca två månader innan jul 🙂

Vill först passa på att tacka er för fina användardagar - Visma Connect - som gick av stapeln för andra året i år. Det känns mycket positivt att kunna erbjuda större tillgänglighet, tidsmässigt och geografisk med detta "nya" koncept.

Under Visma Connect pratade vi såklart mycket om Visma PX 8.0 och jag är glad att kunna informera att vi idag släpper vår första patch för version 8. Patchen består av två delar enligt nedan.

 

8.01 - Detta är ren databasuppdatering vilket inte kräver att ni ominstallerar klienter ute hos användarna. Huvuddragen i denna patch är:

* Rättning i avtalsfaktureringen, layout faktura + prognosrapport

* Rättning i räntefakturan, ibland kunde det förekomma dubbla rader för samma räntepost i utskriften från PX.

* Kompleterande grafer och fält i webbrapporten Mina Debiterbara Uppdrag. Nu visar den bl.a. om underkonsultprislista och uppdragshierarki finns kopplat till uppdraget eller inte.

8.10 - vilket kräver en ominstallation av era klienter då flera bakgrunder i Control och PX påverkas av detta. Rent funktionellt är det framförallt en kompletering av GLN nummer för Visma Control och DCE som inkluderas.

Sist men inte minst vill jag även tillägga att vi numera även har officiellt stöd för Windows 10.

Har ni frågor på ovan vänligen kontakta er kundansvarige konsult.

Ett förtydligande är att kommande huvudrelease, till nästa sommar, högst sannolikt kommer få namnet 9.0. Innan dess kommer vi dock att släppa en till patch för PX 8, vilket kommer bli på tidig vårkant.

 

Allt Gott

/Carl

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här