Mina produkter
Hjälp
ulrcas
CHAMPION *

Nytt företag - implementationsprocess

av ulrcas

Hej, 

Företaget där jag arbetar har köpt upp ett företag som, så fort som möjligt, ska in i våra system. Lön ska då ut till ca 20 personer. De har idag sina löner outsourcade. Det här är helt okänt vatten för mig och jag ställer mig frågor som:

hur snabbt är det möjligt att få in dem i våra system? 

hur ska all data och information överlämnas? 

behöver jag knappa in manuellt eller är det möjligt att föra över via fil?

hur gör man med tidsystemen, etc

Det är ju mycket som ska sättas upp, inte bara lön utan även pension, försäkringar etc

Jag tänker att det är klokt att ta in en konsult från Agda men att jag kan göra en hel del själv. Det är ju trots allt bara 20 personer det handlar om. Det finns ett uttalat önskemål om att det ska vara klart redan i maj. Är det rimligt? Till saken hör att jag själv går på ett vikariat som löper ut i början av augusti. Jag tycker att det låter intressant och vill gärna få den här erfarenheten men allt hänger ju på hur komplicerat det är och vad som är rimligt att hinna med. Jag är ensam på lön. Tacksam för lite råd och tips.

 

1 SVAR 1

av Joakim Berntsson

Hejsan.

 

Absolut kan våra konsulter hjälpa till att importera anställda, och beroende på hur mycket data ni vill ha in så tar det olika lång tid så klart, men du kan läsa mer om vilka fält vi kan importera här "Hjälp med import / export av anställda" 
sen får du gärna återkomma till oss i supporten så kan vi undersöka saken vidare 
Support.transpa@visma.com


MVH

Joakim Berntsson

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här