Mina produkter
Hjälp
Tanja2
CONTRIBUTOR *

Restid

av Tanja2

Hej, 

 

Vi har en medarbetare som ska få restidsersättning istället för 1:1 för sina resor. Hur skapar jag en tidkod för restidsersättning (enkel dvs ej kvalificerad)? När jag försöker skapa så lyckas jag bara få till det så att han samlar tid i kompbanken... 

 

Tacksam för hjälp. 

 

mvh

Tanja

3 SVAR 3
Tanja2
CONTRIBUTOR *

av Tanja2

Hej, 

 

Vi gå inte under transport utan ska tillämpa restidsersättning för tjänstemannavatalet som är typ x*x /240 ... Dvs INTE utöka kompbanken, men i slutet av månaden utbetalas till medarbetaren i form av pengar. 

 

mvh

Tanja

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Det går att lägga restid på tjänsteman i TransPA, ersättningen utbetalas i pengar. Restiden fördelas på lönearterna Enkel & Kvalificerad beroende på när restiden utförs. För att lägga restid gör man det med arbetsuppgiften restid i tidrapporten. 

image.png

Ring oss på support så kan vi koppla upp oss och visa dig du når oss på 0524-48 00 00 tryck val 1

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Hej

Är den en transportanställd som ska ha restidsersättning? I TransPA kan man registrera restid som en arbetsuppgift.

Vi har en artikel på Community som beskriver hur ni kan registrera restid. I denna artikel kan ni läsa mer. Ring oss på support om du behöver hjälp du når oss på 0524-48 00 00 tryck val 1 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här