Mina produkter
Hjälp
Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Urval vid export - förbättringsförslag

av Andreas Pettersson

Hej,

Jag skulle vilja kunna göra urval när jag exporterar.

T ex endast timavlönade.

Skulle göra min arbetsgång mer flexibel.

 

Hälsningar,

Andreas

5 SVAR 5
Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **

av Andreas Pettersson

Det hade inte varit något problem om samtliga hade rapporterat helt utan konstigheter och i tid 🙂

 

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Hej

Kan det underlätta om du väljer att gruppera på löneform, om du godkänner  ex timavlönade först kan du bara exportera dessa och sedan fortsätter du med att godkänna dom månadsavlönade. Ett annat alternativ är att skapa en arbetsgrupp som du kan kalla "timavlönade" och filtrera på arbetsgrupp i filterfunktionen. 

Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hej Lena,

Det är så jag gör idag. Men jag måste exportera alla timavlönade innan jag kan börja godkänna dem med månadslön.

Det hade underlättat om jag kan göra urvalet vid exporten så slipper jag prioritera ordningen.

// Andreas

LenaFritzson
VISMA

du kan inte skapa en arbetsgrupp som du kallar ex timlön/mån och knyta personerna till den under fliken grupper på personalkortet och sedan filtrera på det i löneberäkningen då får du bara med dom som ligger i den arbetsgruppen när du exporterar hoppas du hänger med på vad jag menar ring oss annars så kan vi koppla upp oss och visa. Ha en trevlig fredagskväll  🌞

Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hej Lena,

Vi använder det fältet redan.

Jag var inte ute efter en workaround utan kanske en funktionsuppdatering till framtida version.

Hälsningar,

Andreas

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här