Mina produkter
Hjälp
maxamaxa2
CHAMPION *

Antal sålt under period i generell förfrågan?

av maxamaxa2

Försöker skapa en generell förfrågan för överblick vid inköp men kan inte finna hur jag får fram antal sålda artiklar under en viss period. Någon som vet hur man får till det?

 

Vill ha följande parametrar på artikelnivå summerat på artikelraden.

1. Sålt senaste 3mån

2. Sålt senaste 12mån

3. Sålt perioden -12mån till -15mån (senaste tre mån -1år)

4. Sålt perioden -9mån till -12mån (kommande tre mån förra året)
5. Lagerbehållning i antal månader som lagret räcker (om möjligt)

 

En fingervisning om vilken tabell som behöver läggas till skulle uppskattas, gärna också datafält i resultatnätet om nån har det?

2 SVAR 2
Malin Segerud
PARTNER

av Malin Segerud

Hej! Har du lagt på behörigheten så att du har tillgång till Inspect Element? (se bild). Detta kan du annars göra under sidan "Användare" och välja "Customizer". Detta ger dig info om vad olika fält heter som sedan ska läggas till i din generella förfrågan. Du kan du klicka runt i andra förfrågningar där du kanske har önskade fält och se namnet.

 

Låter spontant som att du bör jobba med tabellen PX.Objects.SO.SOLine.

 

Det låter även som att du behöver jobba med filtrering på period inne på Villkor-fliken.

 

MalinSegerud_0-1713527705476.png

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

maxamaxa2
CHAMPION *

av maxamaxa2 (Uppdaterad ‎22-04-2024 13:13 av maxamaxa2 )

Yes, har det och vet vad jag söker problemet är att få det summerat per rad samt perioden, kanske kan vara en möjlighet att lägga till flera olika PX.Objects.SO.SOLine tabeller och sedan olika filter på varje för att plocka fram rätt värden.

Skulle vara väldigt smidigt för att få koll på inköp att ha artiklar, lagerstatus, antal i order, antal i inköp och sen historisk försäljning i samma tabell utan att behöva söka på ett individuellt artikelnummer åt gången som standarden i artikelhistorik per artikelnummer. Jag testar lite och ser var det landar.

Tack för dina idéer!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här