Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

AutoInvoice - länka scannade fakturor/e-fakturor till inköpsorder? Anskaffningskostnad?

av Starless Aeon

Hej,

Vi har nyligen aktiverat AutoInvoice och jag håller för närvarande på med att konfigurera olika inställningar med hänsyn till vår verksamhets behov. En fråga som uppstår och som jag inte hittar någon information om är hur scannade fakturor och e-fakturor förhåller sig till inköpsordrar, och även hur man hanterar leverantörsfakturor via AutoInvoice som ska bokas som anskaffningskostnad. Så jag har egentligen två frågor:

1. Finns det något smart sätt att hantera leverantörsfakturor som avser inköpsordrar när dessa kommer genom AutoInvoice? Vad vi tidigare gjort är att ladda in orderraderna från en inleverans på leverantörsfakturan genom knappen Lägg till inleverans. Kan man automatisera det på något sätt?

I manualen såg jag att rutan "Matcha artikel under fakturaimport" på leverantörskortet (under Generell information -> Inställningar för fakturaimport) kanske kan vara aktuell. Men länkas då artiklarna på leverantörsfakturan automatiskt till en inleverans, eller hur är det tänkt att fungera?

2. Leverantörsfakturor som avser frakt för inköpsordrar bokar vi normalt under fliken Anskaffningskostnad. Vi har ett specifikt artikelnummer, väljer på raden vilken inleverans kostnaden ska länkas till. Går detta att automatisera?

Hur ser er process ut?

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här