Mina produkter
Hjälp
Olof Svedbom
CHAMPION *

Automatiska schemaläggningar hinner inte gå

av Olof Svedbom

Hej

Är det fler som har problem med att automatiska schemaläggningar inte hinner gå? Jag upplever det som en bugg men vet inte riktigt. Om jag säger att jobbet Förbered faktura ska gå mellan 18:00 och 20:00 så verkar det som att det jobbet läggs på en kö och får vänta på att köras. När det blir det jobbets tur så verkar den kolla om den schemalagda tiden fortfarande gäller, dvs mellan 18 och 20. Om klockan då hunnit bli 20:05 så låter den vad det verkar inte köra jobbet alls. Jag får dock ingen information om detta utan märker det genom att kunderna inte får sina fakturor. Om jobbet är lagt på kön för att köras bör det väl köras när det blir jobbets tur? Hur ska man annars kunna köra jobben Förbered faktura, frisläpp faktura och eposta faktura under ett och samma dygn då de måste köras i turordning? Vi kör med samlingsfaktura och därför vill jag bara köra en gång per dygn för att få med alla kundens order på samma faktura om möjligt (fungerar dock inte det heller men det är en annan fråga)

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här