Mina produkter
Hjälp
Katrin Engvers
CHAMPION **

Autopay bankkoppling

av Katrin Engvers

Är det  fler än jag som upplever denna funktion extremt dålig idag.

28/12. Vet att vi närmar oss årsslut med endast 2 bankdagar kvar på 2023.

 

Idag har jag fått lägga in alla betalningar manuellt både  på kund och  leverantör. Bara för att det inte skall bli följdfel . exempelvis påminnelser går ut som inte skall gå iväg.

Vi kan fortfarande inte se något i behandla kontoutdrag än.  Klockan närmar sig nu 14.00.

 

Detta är ju inte första gången som det är segt i detta system när det just gäller kund och leverantörsbetalningar vid månadsskiften.

 

9 SVAR 9
Godkänd lösning
emilbosio
VISMA

av emilbosio (Uppdaterad ‎28-12-2023 16:08 av emilbosio VISMA )

Hej!

 

Det är problem med Handelsbanken och vad vi vet ännu är det ingen annan bank som har problem. Problemet ser ut att ligga på bankens sida vilka har kontaktats så just nu kan vi inte göra mer än att vänta på att det ska fixas där.

 

Edit: Vi har fått bekräftelse från Handelsbanken att filerna har gjorts tillgängliga och att de kommer komma in till oss. Då det tar lite tid att behandla allt kan det dröja till imorgon innan de dyker upp hos kunderna.

 

Emil Bosiö

Jobi
CONTRIBUTOR *

av Jobi

Är det ngn på Visma som uppmärksammat att integrationen med Handelsbanken inte funkar? registrerade leverantörsfakturor i går em som ännu inte lästs in på banken.

emilbosio
VISMA

av emilbosio

Autopay har kollat och det ser ut att fungera som det ska mot Handelsbanken så om det fortsatt är problem kontakta er partner så kan vi ta det vidare där.

emilbosio
VISMA

av emilbosio

Ingen känd störning och vi har inte fått in någon support på det (än). Jag har bett Autopay undersöka om det är problem men det kan nog vara bra att någon av er rapporterar det till er partner också så vi har lite detaljer att gå på (vilka kunder/avtal som inte fungerar etc). Jag återkommer om det är ett generellt fel.

My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Mina har inte heller lästs in till Handelsbanken. Filen gjorde jag den 28 mars

My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Ursäkta men mina ligger på banken ser jag nu

 

Helenej
CONTRIBUTOR **

av Helenej

Hej

Jag väntar också på rapportering i behandla kontoutdrag från banken. Vi har också Handelsbanken.

Katrin Engvers
CHAMPION **

av Katrin Engvers

Tack även vi har Handelsbanken.  

av Susanne Hjalmarsson

Vi har också fått rapport från ett antal av våra kunder om att det är problem. Gemensamt är att det är Handelsbanken. 


Susanne Hjalmarsson
Supportkonsult
Exsitec AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här