Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Autopay till fler banker

av Kristofer_

Hej!

 

Vi är ett svenskt bolag som kör Visma.net med autopay och koppling mot SEB.

 

Vi har även ett konto i Danske bank i Norge. Går det att koppla detta mot autopay också? Eller går det bara ha en bank kopplad?

5 SVAR 5
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

@Thomas Mostrom Vi har kört fast totalt här. Visma hävdar att eftersom vårt bankkonto i Norge har vårt norska filial-organisationsnummer så kan de absolut under inga omständigheter koppla det till vårt svenska Visma.net. Att ha ett filial-organisationsnummer är obligatoriskt för att kunna ha ett konto i Norge. Det är samma juridiska person men Visma säger ändå att de inte kan göra kopplingen.

 

Har du kanske något tips hur jag kommer vidare?

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej Kristofer, jag rekommenderar att du pratar med din partner och reder ut detta över telefon eller mail. En direktfråga till en konsult bör inte tas över ett diskussionsforum.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Thomas är inte vår Visma-partner. Vår Visma-partner har, efter att ha skickat våra frågor vidare till Visma, sagt att det inte går att göra detta. Samtidigt säger Thomas i detta forum att han har satt upp detta med framgång. Därför frågar jag honom här via forumet.

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Strålande! Det var verkligen goda nyheter. Tack för info Thomas!

Godkänd lösning
Thomas Mostrom
CHAMPION ***

av Thomas Mostrom

Vi har kunder med flera olika banker.

Dock bör man kontrollera om man måste sätta upp unika Norska betalningsmetoder

Viktigt också när man sätter upp bankavtalet att välja land, se nedan

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Sette-opp-betalingskonto-for-bruk-med-Vism...

 

bild.png

 

Thomas Moström

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här