Mina produkter
Hjälp
Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

Beräkna Påfyllning - Fönstret funkar ej

av Anders Dynehäll

Hej, idag har vi en ny version av fönstret Beräkna Påfyllning, alla val man gjort vad gäller kolumner som visas osv är nollställda, och det står en lite info-ruta överst.

Fönstret verkar dock inte fungera, flera saker är konstiga
Kollegan hamnar på den översta artikeln om han klickar på en artikel, alltså oavsett vilken artikel i listan han klickar på, så hamnar han på den översta artikeln i listan.

Just detta fungerar dock på MIN skärm
Ut - Kolumnen är dock trasig för oss bägge, det är den som skall visa hur många av en artikel vi har i order, den visar noll på det allra mesta (men inte allt), även om vi har order på grejerna.

För vissa leverantörer köper vi bara hem saker till order, och då sätter vi kolumn "UT" till "Större än noll", detta funkar alltså inte nu.

På det hela taget så är det ganska viktigt att kunna se vad vi har order på när man beställer saker...

Är det en lösning på G för detta?

6 SVAR 6
TOLEKA Jonas
CONTRIBUTOR ***

av TOLEKA Jonas

Hej 

Hos mig är detta fortfarande ett problem.

Behov som inte dyker upp trots att det finns försäljningsorder på en artikel som det är tomt i lager på och ej har någon inköpsorder skapad eller påbörjad.

 

Något som tidigare fungerade bra hos oss funkar nu tyvärr väldigt dåligt.

Mycket manuellt kontrollerande för att det inte skall bli fel med inköpsordrarna.

Fungerar det bra hos er nu?

TOLEKA Jonas
CONTRIBUTOR ***

av TOLEKA Jonas (Uppdaterad ‎24-05-2022 15:03 av TOLEKA Jonas )

Jag får ej Beräkna påfyllnad att fungera sedan uppdateringen med "förbered" funktionen. 

Det visas inget resultat...

 

Men om jag uppdaterar sidan via browserns Uppdateringsknapp (kör Crome) så fungerar det som vanligt igen. Jag behöver då alltså inte använda "förbered".

Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Nu har det kommit en ny version, men i den så av-väljs allt man har valt såfort man ändrar något i sorteringen eller lägger till / tar bort ett filter på någon kolumn.

Godkänd lösning
Norrbäck
PARTNER

av Norrbäck

Hej

Jag gjorde en snabbkoll på en av våra kunder. De ser i kolumnen UT det som det finns allokerade försäljningsordrar på, och det som är på försäljningsorder men ej allokerat ligger på kolumn Antalet ökade efterfrågningar. Att filtrera på kolumnen UT Större än noll, fungerade utmärkt. Men som sagt det var bara en snabbkoll hos en av våra kunder. 


Jan Norrbäck
Verksamhetskonsult & Affärsutveckling
Treviga AB, JN.Net Konsult AB
Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Hej, det verkar som att det har tillkommit kolumner, "Antal på Försäljningsorder" är ju precis vad jag var ute efter, men tidigare har vi fått köra med kolumn "UT", minns inte ens när vi fick lära oss att använda den, men det var nog länge sedan...

Åsa M HLR
CONTRIBUTOR **

av Åsa M HLR

hej

mycket händer i uppdatering av kära Visma.net.

 

Beräkna påfyllning

raderade mig själv valde önskat lager och får därmed upp ett förslag.

När jag sedan bockar i önskade raders som jag vill "behandla" över till ett inköp....så händer nada.

eller jo det raderas från beräkna påfyllning men det öppnar inte ett inköp på vald leverantör.

Hur fungerar funktionen för er? Har ni lyckats lösa gåtan hur vi kan nyttja denna funktion bättre?

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här