Mina produkter
Hjälp
Laura Elomaa
CONTRIBUTOR ***

Betalningsförslag

av Laura Elomaa (Uppdaterad ‎05-12-2019 09:04 av Laura Elomaa )

Akutproblem - Det går inte att läsa fram några leverantörsfakturor i betalningsförslaget.

10 SVAR 10
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎05-12-2019 10:15 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej, 

 

Jag har nu testat i mitt demobolag. Om du har dagens datum eller har ett betalningsdatum som inte kan matchas mot en faktura får du inte upp något förslag. Men om du lämnar betalningsdatum tomt, sätter fram det i tiden så kan du se fakturorna och skapa betalningsförslag. 

 

Man kan också filtrera på förfallodatum om man ta bort betalningsdatumsfiltret eller sätter det längre fram i tiden. 

 

 

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Laura Elomaa
CONTRIBUTOR ***

Om man lämnar datumet tomt så kan man inte bocka för (valja/markerera) några fakturor eller sidor.

Är lite rädd att sätta ett datum lägre fram ifall det blir fel hos banken. 

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎05-12-2019 11:03 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej Laura, 

 

När du sätter fram betalningsdatumet här är det bara ett filter, den ändrar inte själva betalningsdatumet (se bild 1). Men om du ändrar betalningsdatum under rubriken "ändra betalningsdatum och bockar i fakturan, så kommer den att ändras. Se bild 2.

 

Jag testade att skapa ett betalningsförslag och då hade inte datumet ändrat sig. Såg att Lousie hade testat samma sak och att det såg rätt ut i banken. 

 

Om du sätter fram filtret på betalningsdatumet som jag har gjort i bild 1, så ska betalningens datum inte ändras. 

 

 

 

 

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Laura Elomaa
CONTRIBUTOR ***

Det går fortfarande inte att bocka för, om betalningsdatumet är tomt! I dina exempel har du angett ett betalningsdatum.

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎05-12-2019 11:30 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej, 

Att lämna betalningsdatumet tomt, gör enbart att du kan se dina fakturor på betalningsförslaget. Fyller du i sedan ett datum längre fram ( du kan välja faktiska dagen som fakturan har ett betalningsdatum på sig om du vill). Sätter du ett betalningsdatum längre fram, som jag gjorde i bild 1, d.v.s. du lämnar inte det tomt utan du läger det längre fram i framtiden.  så kommer du kunna markera faktura och även skapa ett betalningsförslag. Att sätta en filtrering på ett datum längre fram ändrar inte själva betalningsdatumet på själva betalningen/själva fakturan. 

 

I detta exemplet satte jag filtreringen på 2020-01-29. Skapade betalningen och då ser vi att betalningsdatumet fortfarande är 2020-01-04. 

 

Se bild nedan 

 

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB

Hej!

 

Jag har uppdaterat vår tråd som vi har för problemet på sidan för driftinformation om hur funktionen fungerar.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Louise Hanberger
CONTRIBUTOR ***

av Louise Hanberger

Jag har samma problem!

Löste det genom att sätta fram betalningsdatum, så kom fakturorna fram. De ser ut att betalas på rätt dag när jag fått in dem till banken.

Laura Elomaa
CONTRIBUTOR ***

Jag har provat att sätta fram datumet men får inte fram något ändå. Problemet uppstod 19-12-04 - innan har det inte varit något problem.

Hej @Laura Elomaa 

 

Vi har tagit emot ett ärende från din partner och undersöker detta just nu. Är det så att ett fel har uppkommit på grund av ändringar som gjort med filtrering i samband med att problemen i denna tråden kommer vi att informera våra kunder om detta i forumet för driftinformation.

 

/Joakim

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag har också kunder med samma fel just nu så det verkar inte vara löst. En annan kund hade problem igår med det fungerar idag.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här