Mina produkter
Hjälp
CZR
CONTRIBUTOR ***

Byte attestant i approval leder ej till förändring i koddel, eller?

av CZR

Hej,

 

Vår koddel styr vem som ska attestera en faktura.

första koddel är person, andra delen är avdelning.

 

CZR_0-1644401557935.png

I approval skickar avdelningschefen för avdelningen 03 fakturan vidare till avdelningschefen för 04.

CZR_1-1644401672152.png

 

Fakturan blir därefter godkänd av avdelningschef för 04.

Men i bokföringen hamnar kostnaden på avdelning 03, då något automatiskt byte ej sker.

 

Är vårt system felaktigt uppsatt, eller Visma.net är inte tillräckligt smart och klarar inte av denna uppgift?

 

 

 

 

2 SVAR 2
CZR
CONTRIBUTOR ***

av CZR

Oj, jag är i chock.  För mig har detta varit en självklarhet att denna förändring sker automatiskt. 

 

Detta måste Visma bara lösa, det kan omöjligt vara så att alla i ett företag ska vara insatt i hur koddelen är uppbyggd.

 

Flyttas en attest ifrån en person till en annan person och approval är kopplat till koddelen, då måste Visma lösa så att koddelen även förändras automatiskt.  Görs inte detta automatiskt är det omöjligt att säkerhetsställa att en avdelning får rätt kostnader.

 

Jag är bered att gå så långt och säga att detta är pinsamt att denna funktionalitet inte finns. 

 

Joakim A
PARTNER

av Joakim A

Hej!

 

Det blir inget automatiskt byte av koddel när man skickar vidare fakturan. I något steg måste ni även uppdatera detta under fliken Dokumentredigerare i Approval, då uppdateras det.

_______________
Vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Verksamhetskonsult
Traventus AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här