Mina produkter
Hjälp
Anders99
CONTRIBUTOR ***

Ersättning för nertid

av Anders99

Nu har Visma.net strulat rejält för oss under många månader.

 

Ca 160 mantimmar nertid som jag tvingas ersätta genom normal lön till mina anställda trots att de har tvingats vara inaktiva.

 

Jag, som äger verksamheten, har också drabbats hårt och detta går ut över familj, vänner och psykiskt mående med stress och ångest osv.

 

Så frågan är enkel, vart fakturerar jag Visma för detta?

Eller är det bara att skicka fakturan till vår "Visma Net" partner så får de hantera även det problemet precis som alla andra problem är tänkt att hanteras?

8 SVAR 8

av Christian Sandell (Uppdaterad ‎24-10-2023 14:43 av Christian Sandell VISMA )

Vi ber om ursäkt för de problem vi haft sedan flytten till Azure och ber att ni läser vårt inlägg om förtydligande angående ersättning på grund av tillgänglighets- och prestandaproblem i samband med by...

ChristianRindö
CONTRIBUTOR *

av ChristianRindö

Ja, vi undrar också vem vi ska skicka kostnaderna till för detta haveri. Vi är mitt uppe i en viktig transaktion med advokater som är inkopplade som kostar tusentals kronor i timmen. Nu står allt stilla och hela transaktionen är tidskritisk. Vi har bokat om massor med folk från i går till i dag och så fungerar inte systemet i dag heller. Nu snart kommer alla som är inbokade för mötet och vi kan inte arbeta. Vem står för dessa kostnader och den enorma kostnad som uppstår om vi inte kan genomföra transaktionen i tid??? 

Katrin Engvers
CHAMPION **

av Katrin Engvers

Även idag är det katastrof.  Nu måste ni få detta att fungera. Vi kan inte sitta och invänta att allt skall bli bra.  Om ni gör en nedstängning måste ni se till att det fungerar klockrent påföljande arbetsdag dvs måndagen påföljande vecka. Vi kunder blir idag lidande utav era problem. Detta är inte okej.  @Christian Sandell 

 

Hebe79
CONTRIBUTOR ***

av Hebe79

Jag återkommer nu till detta forum av frustation och läser detta. Och kan inte mer än hålla med er! Visma.NET Agera och informera.

Olof Svedbom
CHAMPION *

av Olof Svedbom

Redan innan den här migreringen har jag konstaterat att Visma saknar viktig kompetens för att underhålla och vidareutveckla ett sådant här system. De har uppenbarligen inte ett väl fungerande utvecklingsteam. När jag i förra veckan förberedde mina kollegor på helgens migrering sa jag att det är rimligt att förvänta sig att det blir strul på måndag klockan 8:00 när alla loggar på systemet igen. Låt oss hålla tummarna att de inte får problem med "inconsistent data" (dvs att själva datat typ bokföring, fakturor, inleveranser osv saknar eller får fel koppling/tidsstämpel mellan olika tabeller i databasen) nu när det skitit sig, risken är hög så vitt jag kan bedöma. Det blir inte lätt att reda ut och lite beroende på hur de gjort migreringen kan det vara så att det inte går att switcha tillbaka till gamla miljön. Och när jag skriver något sådant här på forumet blir jag vanligtvis kontaktad av någon HR-person som säger att jag inte ska skriva så här och istället kontakta min "partner". Det säger det mesta..

Anders99
CONTRIBUTOR ***

av Anders99

Det är ju naturligtvis dagens tokhaveri som även är värst för oss. Det framgick kanske inte helt i mitt initiala inlägg...

Rydberg
CONTRIBUTOR *

av Rydberg

Vi sitter för stunden 24 stycken användare och väntar på att Visma ska få detta att fungera! I princip hela vår verksamhet ligger nere.

Detta kostar oss väldigt mycket pengar och det är extremt dåligt av Visma att ingen från Visma kommunicerar med användarna via Communityt. 

Visst, det finns en statussida där vi får rapport om hur läget ligger till men det vore på sin plats att någon ansvarig från Visma visar sig här och informerar oss...

 

Ska bli intressant att se hur informationen om felet kommuniceras efter att detta är åtgärdat och vilken nivå av ersättning Visma kommer med.

 

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Dagens nedtid slår alla rekord. Ni har planerat nedtid för en migrering och stängt ned systemet i dagar - och sen möts man av det här? Detta är så oseriöst!!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här