Mina produkter
Hjälp
Niklas Svensson
CHAMPION *

Fakturainkorgen - Blockerad

av Niklas Svensson

Hej,

 

Vi tar emot elektroniska fakturor från en leverantör men varje gång behöver vi manuellt lägga på leverantörsnumret innan vi kan importera/behandla in fakturan i Visma. Vet någon här hur vi kan åtgärda det? Fakturorna lägger sig alltså som blockerade tills vi lagt på leverantörsnumret.

 

Tack på förhand,

Niklas

5 SVAR 5
Niklas Svensson
CHAMPION *

av Niklas Svensson

Hej Isac,

 

Tack för svar! Jag fick tips om att ta bort bindestreck på bankgironumret för att se om det fungerade. Hade dessutom samma bankgiro på en annat leverantörskort (samma fast gammalt namn), tog bort det så nu får vi se om det fungerar.

 

Mvh Niklas

Mimmi Berggren
CONTRIBUTOR ***

Jag har hört att det blir problem med betalningarna ifall man inte har med bindestrecket i bankgiro numret. Är detta något du upplevt?

Niklas Svensson
CHAMPION *

Hej Mimmi,

 

Ja det stämmer! Jag tog bort bindestreck och nu fungerar det 🙂

 

Mvh Niklas

Isac Falkenberg
PARTNER

Hej Niklas, 

 

Precis. Det kommer nog att fungera. Det är viktigt att det står samma i inläsningen och på leverantören för att det ska få en match. 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej Niklas, 

 

Har ni flera leverantörer med samma org/momsnr i systemet? Hur ser informationen ut på leverantören kontra det som läsas in i fakturainkorgen? Vilka matchinställningar har ni i Leverantöreskontra -> Egenskaper -> Leverantöreskontra? 

leverantör.png

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här