Mina produkter
Hjälp
Pär Svärd
VISMA

Fakturera via Autoinvoice

av Pär Svärd

Hej!

Jag vet inte hur många av våra kunder som aktiverat Autoinvoice men vad jag förstår så är det en hel del som fortfarande hanterar utgående fakturor via papper eller mail.

Jag vill nu bara påminna om möjligheterna i Visma.net. Om ni aktiverar Autoinvoice och väljer att skicka era fakturor via tjänsten så kommer systemet att se till så att era kunder får sina fakturor i det format som de önskar. Tjänsten fungerar på följande sätt:

1. Om er kund har möjlighet att ta emot en elektronisk faktura så skickar systemet en just sådan till er kund. Kostnad för detta är 3:- per faktura (extra bilaga 0,50:-/st)

2. Om er kund inte kan ta emot en elektronisk faktura tittar tjänsten på om kunden har en mailadress registrerad i systemet. Här skickas då fakturan som en PDF via mail till kunden. Kostnad för detta är 3:- per faktura. (extra bilaga 0,50:-/st

3. Hittar tjänsten inte någon mailadress, så kommer fakturan att printas, kuvertares och frankeras till en kostnad av 6,50:- per faktura (inrikes brev  A-post 1 sida, svart/vitt)

Som ni förstår så finns här både tid & pengar att spara, så om ni inte redan kommit igång så ta kontakt med er partner om ni behöver hjälp att aktivera tjänsten.

Fullständig prislista hittar ni här

MVH/Pär

 

 

2 SVAR 2
Pär Svärd
VISMA

av Pär Svärd

Hej Ida!

Svarar även här så att vi har det på plats. Det är alltså vår faktura växel som håller reda på i vilket format som kunderna kan ta emot sin faktura. Om kunden inte finns upplagd i växeln så skickar en PDF eller pappersfaktura.

MVH/Pärra

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Pär. Jag undrar vart Autoinvoice hittar informationen om hur kunden vill ha sin faktura.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här