Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Fel på inköpsorderrader

av Kristofer_

Hej,

 

Sedan ett tag tillbaka blir t ex beskrivningsrader och servicerader på inköpsordrar röda med text:

"Denna rad kopplades bort från försäljningsordern. Radera raden för att kunna fortsätta."

 

Fler som har denna bugg?

 

Nej, vi kommer ej betala konsultarvode på tusentals kronor till vår partner för att rapportera buggar som är Vismas fel.

4 SVAR 4
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎08-03-2023 19:37 av Kristofer_ )

Att lägga på beskrivningsrader och service lines på inköpsordrar är ett absolut krav för att vårt företag skall fungera. Om ni tar bort denna möjlighet fungerar inte vår vardag. Vi lägger till beskrivningsrader som förklarar saker på inköpsordrarna och service lines med kostnader som skall vara med på inköpen men INTE finnas på försäljningsordern.

 

Flödet fungerar fortfarande tack och lov, dock med detta meddelande.

 

Du menar alltså att man inte ska kunna lägga till dessa rader? I så fall vill jag att ni ringer mig omgående. Hela vårt bolag är uppbyggt på detta flöde och får under inga som helst omständigheter ändras. Vi har valt detta system och lagt ned stora pengar på det för att detta kunde hanteras så. Ni kan ju inte förändra grundläggande funktionalitet som företag bygger sina affärsflöden på i ett system som kostar så här stora summor att implementera.

Hej igen Kristofer 🙂

Vi ser att den här ändringen i logistikmodulen fick tyvärr olyckliga följder för flera av våra kunder. Därför har vi nu rullat tillbaka ändringen och du ska återigen kunna lägga till beskrivnings-/servicerader på inköpsordrarna.


Hälsningar,
Rasmus
Visma Partner Service HUB

av Rasmus Nordström-Lammers

Här kan du läsa om ändringen i version 9.35.


av Rasmus Nordström-Lammers

Hej Kristofer!

 

 

Detta har att göra med en ändring som blev gjord i version 9.35 av Visma.net ERP.
Man kan tyvärr inte längre lägga till beskrivnings-/servicerader på inköpsordrar som är kopplade till en försäljningsorder.


MVH
Rasmus
Visma Partner Service HUB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här