Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Glapp i verifikationsföljden

av Anonymous

Våra revisorer upptäckter glapp i vissa verifikationsserier, som jag inte kan förklara. Gå jag in på Verifikationslista och ex väljer modul Periodisering, ser det ut så här;

 

Skärmklipp.PNG

D.v.s helt plötsligt kommer ett glapp på 1835 ver.nummer.

 
 

Detta fenomen dyker upp på nästan varje modul jag tittar på. Någon som vet vad det kan bero på?

 

 

3 SVAR 3
Emelie Gustafsson
CONTRIBUTOR **

av Emelie Gustafsson

Hej! vi har samma, jag fick anledningen förklarad för många år sedan men minns inte riktigt vad den var... jag kommer runt det genom, att när jag tar ur SIE-filen, välja fliken "verifikationsserier" sedan bocka i "flytta valda serier till en serie" och sätta ny serie:1 och första ver.nr:1 i rutorna under. Till vänster klickar jag även i de två översta boxarna för att få med de ursprungliga ver.numrena i texten, om några frågor skulle dyka upp. Jag får inget ifrågasättande av revisorn. 

Ann Edström
CONTRIBUTOR ***

av Ann Edström

Samma här, pga att buntnummer överordnas verifikationsnummer. Det går att spara en verifikation tillfälligt och sedan ta bort om det var fel. Systemet hämtar inte upp den tomma verifikationen igen utan det blir ett glapp i serien.  Även dubbletter i ver.serier förekommer pga periodiseringar som får samma verifikationsnummer (fast olika buntnummer). Även våra revisorer anmärkt.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag får också en glapp i verifikationsserien och även dubbletter av verifikationsnumren i olika arbetsböcker. Det strider mot god redovisningssed. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här