Mina produkter
Hjälp
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Hyllvärmare

av rosannalundgren

Jag är på jakt efter en rapport som visar vilka hyllvärmare vi har på lager. Alltså vilka artiklar som inte säljs utan endast ligger och tar upp lagerplatser. Det känns som att det borde finnas en sån standardrapport i alla affärssystem, men jag kan inte hitta något liknande. Den bör innehålla artikelnummer och senaste transaktionsdatum. 

6 SVAR 6
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej, 

 

En sådan rapport känns självklart i mitt tycke också. Jag har inget svar, men ett par tillägg. Ett enkelt och önskvärt komplement till en sådan rapport vore att se omsättningshastighet och en sammanfattning om hur många år produkten beräknas att finnas i lager innan sista produkt säljs. 

 

Jag hoppas också att detta får en lösning. 

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

av rosannalundgren

Hej!

Jag har lagt upp detta som en idé - rösta gärna på den så kanske vi äntligen kan få till en sån rapport 🙂 

Traventus
CONTRIBUTOR *

av Traventus (Uppdaterad ‎12-11-2019 11:06 av Traventus )
 
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

 

Be er partner annars göra en förfrågan som visar detta så länge ni väntar på Visma.

 

Jag har gjort en till våra kunder där vi visar Artikelnummer och senaste transaktionsdatum.

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

av rosannalundgren

Hej Philip, 

Tack! Dock tycker jag inte vi ska behöva betala vår partner för något som borde vara standard i alla affärssystem. 

 

Dessutom är vår partner väldigt överbelastad, väntar fortfarande på hjälp med 10 månader gamla ärenden, och de svarar inte när man hör av sig till dem. Så vi känner oss lite utelämnade. 

Thomas Mostrom
CHAMPION ***

Ja håller med, det bör finnas en standard rapport för omsättningshastighet, hyllvärmare

 

Med kanske Enkelt filter per

* Period eller datum

* Artikelklass

* Attribut
* Standard leverantör

* Lagerställe

 

Standard rapport Visma Global (för visst datumintervall)

bild.png

//Thomas

Thomas Moström

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här