Mina produkter
Hjälp
RobertKista
CONTRIBUTOR *

Kan inte skicka vidare från Leverantörsfakturaregistrering till Approval

av RobertKista

Hej,

Sedan igår har vi problem med att vissa leverantörsfakturor återställs till status Parkerad när vi skickar till Godkännande.
Gemensamt för alla de fakturor som inte kan processas är att beloppet i Öresavrundning har justerats. Om jag förstår rätt så avbryts processen för att dokumentet inte balanserar. Kan det vara så att systemet inte känner av att beloppet i öresavrundning har justerats?

 

 


 

4 SVAR 4
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag har samma problem då jag försöker skicka vissa - men inte alla -fakturor till Approval. Konteringen jag gjort tas bort, dokumentet återställs till ursprungsläget och läggs som parkerad igen.

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

av Peter Boisen

Hej, 

Exakt samma problem även här fortfarande idag.

Dock går det att komma runt det (vilket jag inte förstår varför inte Visma rapporterat om).

Om ni när ni gjort klar konteringen och öresavrundning m.m. klickar på spara så kan ni sedan skicka den till approval.

RobertKista
CONTRIBUTOR *

av RobertKista

Tack för tipset!

 

Löser problemet i avvaktan på buggfix.

 

 

Hej,

 

Detta fenomentet uppstår på grund av det problem som är rapporterat i denna tråden: https://community.visma.com/t5/Forum-for-Visma-net-ERP/Kant-problem-quot-Skicka-till-Approval-quot-i...

 

Följ gärna med på vad som händer i den tråden för information om när problemet ska vara löst.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här