Mina produkter
Hjälp
linneamann
CONTRIBUTOR ***

Koppla kund/leverantör i verifikation

av linneamann

Jag undrar om det finns något sätt att koppla en kund/en leverantör till en verifikation?

Jag har lyckats lägga till "kund/leverantör" som en kolumn men jag kan ej skriva något i den rutan/söka efter kund/leverantör. 

 

4 SVAR 4
Mimmi Berggren
CONTRIBUTOR ***

av Mimmi Berggren

Vi använder oss OSR där vi bland annat drar fram rapporter med fakturering mot kund. Att man inte kan koppla en verifikation till kund ställer till det väldigt mycket för oss pga det här. Det borde prioriteras nu när den kopplingen mellan systemen finns. 

Thomas Mostrom
CHAMPION ***

av Thomas Mostrom

Hej

 

Tyvärr kan man inte manuellt lägga till/koppla kund ID eller lev. ID vid vanlig huvudbokskontering.

Värdet fylls på när det kommer från Kund- & Leverantörsreskontran samt moduler som har kopplingar mot

  • Kund
  • Leverantör
  • Anställda

Se exempel på nedan förfrågan

bild.png

Thomas Moström
linneamann
CONTRIBUTOR ***

av linneamann

Ok. Hur är det med "Arbetsböcker", kan en koppla leverantör/kund där när en gör en verifikation? 

linneamann
CONTRIBUTOR ***

av linneamann

Vi bokar upp en del intäkter varje månad då det är pågående projekt som skall faktureras senare. 

Detta kan vi ju enbart göra i modulen "redovisning". Dessa intäkter är alltid kopplade till en kund och det vore fint att få med kundnamnet när en tar ut en rapport för ett intäktskonto eller går in på kontodetaljer. 

I dagsläget får vi skriva kundnamnet manuellt i "beskrivning", men det kopplas som sagt inte till kunden för det. 

 

Vore så önskvärt om det gick att få till! 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här