Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Massuppdatera attribut på kundkort?

av Starless Aeon

Vi använder oss av ett flertal olika attribut på våra kundkort och hade nu behövt genomföra större förändringar i kundregistret, detta då vi nyligen förändrat befintliga attribut och lagt till ett nytt.

FredrickAlmstrm_0-1692254849506.png

Det som verkar mest logiskt är att aktivera massåtgärder för AR-Customers, men tyvärr ser jag inte att attribut är ett valbart alternativ när man gör detta. Finns det något annat sätt vi kan massuppdatera attributen på kundkorten på? Går det att bygga en generell förfrågan som gör detta?

5 SVAR 5
Olof Svedbom
CHAMPION *

av Olof Svedbom

Jag har sådana importscenarier för attribut både på artiklar och kunder. Kontakta mig så kan jag skicka över ett exempel så kan ni säkerligen skapa de själva istället.

Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Tusen tack, det hade jag verkligen uppskattat! Kan inte se några kontaktuppgifter till dig, men släng gärna iväg ett mail till mig på fredrick.almstrom@budofitness.se när du har tid/möjlighet.

Hekkala
PARTNER

av Hekkala

Hej Fredrick! 

En lösning är att använda er utav "Importera genom scenario" funktionen. Har tidigare "massuppdaterat/aktiverat" attribut på artiklar med denna funktion och testade även nu att göra detsamma på kunder vilket gick smidigt. 

 

Ifall ni inte har kunskapen om hur denna används så kontakta er partner som i sin tur kan bygga två scenarion för respektive ändamål. 

 

Mvh

Jonas Hekkala

Aktiebolaget Systemstöd

 

Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Hej, Jonas!

Kanon, stort tack för svar! Detta ska vi kika på.

Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Ingen som har en idé? Vi är angelägna att göra detta, även att massuppdatera attribut på lagerförda artiklar.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här