Mina produkter
Hjälp
Alexsandra Gonzalez
CONTRIBUTOR *

Öppna en stängd kundreskontra i öppen period

av Alexsandra Gonzalez

Hej,

 

Hur öppnar man en stängd kundreskontra i en öppen period? Det har av misstag stängts och vi behöver ha det öppet. Men inte lyckats öppna det. Går det också att se vem det är som ha stängt kundreskontran?

1 SVAR 1
Victor Bergh
PARTNER

av Victor Bergh

Hej Alexsandra,

 

Om jag förstår dig rätt så har ni alltså av misstag stängt arbetsytan Kundreskontra medan resterande arbetsytor så som Redovisning fortfarande är öppen? Det är så vitt jag vet inte möjligt att återöppna stängda perioder, däremot är det möjligt att aktivera funktionen Tillåt bokföring till stängda perioder. Det här är en parameter som ni hittar under Egenskaper -> Redovisning. Om ni bockar i den och sparar kommer ni kunna skapa och frisläppa dokument även i stängda perioder. Tänk dock på att den här funktionen enbart ska aktiveras i undantagsfall, när ni har kommit ikapp i den för tidigt stängda perioden i kundreskontran bör ni avaktivera funktionen.

 

VictorBergh_0-1720070225272.png

 

Tyvärr har jag inte lyckats hitta ett sätt att se vilken användare som har stängt en period, återkommer om jag stöter på en lösning i den frågan.

 

Vänliga hälsningar
Victor Bergh
Verksamhetskonsult
Exsitec AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här