Mina produkter
Hjälp
parekberg
CONTRIBUTOR ***

Orderöversikt på artikelnivå per kund

av parekberg

När man i en säljsituation får en kund i telefon, och behöver snabbt se vad en kund har på order. Alltså ej levererade orderrader. Vart går man då?

 

Eller om en kund vill veta vad han har på order av detta märke eller kategori.

 

Jag kommer från Visma Global, och där hade man i anknytning till kundkortet samt orderhuvudet, tillgång till inneliggande ordrerrader samt historik på försäljning.

 

Man kan till viss del ta fram en rapport, men det är en aning bökigt i en situation där man har en kund i luren.

 

Hur gör ni?

4 SVAR 4
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Om du öppnar en till flik så kan du alltid ha Försäljningsorder som ligger under Förfrågningar tillgänglig.

 

Där väljer du Status Öppen, eller den status du har behov av

Lägg in kundnr

Systemet laddar upp alla ordrar som är med den status du valt

Ställ dig på aktuell order och tryck på Visa Order 

Det kanske kan fungera när du har kund i telefonen och behöver få fram informationen snabbt?

 

Mvh

Angela 

parekberg
CONTRIBUTOR ***

av parekberg
Hej, tack för svar.

Orderöversikt generellt är det inga problem med. Det finns bra sätt att hålla koll.

Jag är mer inne på artikelnivå. Eller orderrader om du förstår vad jag fiskar efter. Att klicka upp odrar för att se vad de innehåller tar lite för lång tid i mitt tycke.

av Anders X Nilsson

Det finns en rapport som heter "Detaljer försäljningsorder per kund". Räcker denna inte till så tala med din partner, så kan de hjälpa dig att göra specialanpassad förfrågan för detta. Det finns ingen standardförfrågan för just detta. 

parekberg
CONTRIBUTOR ***

av parekberg
Hej, tack för svar. Jo dessa finns ju ( även en med artikelrader). I den får man ju upp en rad med ordernummer. Sen får man klicka upp alla för att leta efter just den produkten som efterfrågas. Det funkar när man har lite tid 🙂

Märkligt att det inte finns som standard.

Men tack för svar.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här